2p

A következő években is a reklámpiaci átlagot meghaladó mértékben bővülhet az online költések aránya, állítja a Forrester piackutató intézet.

Az európai piacon tovább hódít az online marketing, állítja a Forrester kutatása. A szakemberek szerint a 2006-os szinthez képest 2012-re megduplázódik az internetes reklámok piaca, és a cégek 16 milliárd eurót fognak a kontinensen ilyen megjelenésekre fordítani.

A dinamikus növekedésnek köszönhetően a jelenlegi részesedése is megnő a médiumnak a piacon, a kutató cég azt valószínűsíti, hogy a reklámtortából 6 év múlva 18 százalékot hasíthat ki.

A felmérés a mostani egyeduralkodó televízió lehet az internet előretörésének egyik vesztese, amelyre egyre kevesebb időt fognak fordítani az emberek. Igaz ez a tendencia nem új keletű, a rendszeres internetezők már most is többet töltenek a világhálón, mint a tévék előtt. A Forrester adatai szerint internetfelhasználók most heti 14,3 órát töltenek online összehasonlítva azzal hogy 11,3 órát nézik Tv-t, és 4,4 órát olvasnak újságokat vagy magazinokat.

A becslések szerint 2006-ban a hazai reklámköltések egy év alatt 166,6 milliárdról 176,3 milliárd forintra növekedtek, azaz a 2005-ös évhez képest 5,8 százalékos emelkedés történt - közölte június elején a Magyar Reklámszövetség (MRSZ). A legnagyobb vesztes a rádió és a mozi volt, az internet viszont ötven százalék feletti növekedést produkált. A szakemberek szerint a nemzetközi trendek nálunk is érvényesülnek, így továbbra is a webes hirdetések lehetnek a nyerők.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!