2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Villanyautó gyorstöltő technológia kifejlesztésén dolgozik a Volkswagen azzal a céllal, hogy 15 perc alatt el lehessen érni az akkumulátorok 80 százalékos töltöttségét - idézi a Bild am Sonntag lap a konszern vezérigazgatóját, Matthias Müllert.

A VW 2020-ra egy teljesen új járműplatformot fejleszt ki és 30 különböző, erre a platformra épülő elektromos autó lesz majd modellkínálatában 500-600 kilométeres hatótávval - közölte a vezérigazgató.

A konszern azt tűzte ki célul, hogy eladott autóinak 20-25 százaléka már elektromos modell lesz 2025-re. Az elektromos autók terjedésének jelenleg három akadálya van - mutatott rá a vezérigazgató: az elégtelen hatótáv, a töltési infrastruktúra hiánya és a magas ár.

Matthias Müller július közepén mutatta be a konszern 2025-ig lefektetett fejlesztési stratégiáját, melynek keretében milliárdokat fordítanak az elektromos mobilitás, új szolgáltatási területek és az autonóm közlekedési technológia fejlesztésére. A Volkswagen technológiai diverzifikációval megy elébe az autóipari ágazat informatikai vállalatok behatolása következtében megindult gyökeres átalakulásának.

Ilyen lett az új iPhone7

A Bild am Sonntag kérdésére, hogy voltak-e komoly tárgyalások a Google, az Apple és a VW között,  a vezérigazgató azt válaszolta, "természetesen voltak". "A kiosztott szerepekről alkotott elképzelés azonban olyannyira távol esik egymástól, hogy a tárgyalások zsákutcába futottak. Öt-tíz év múlva már jobban kikristályosodnak majd a játékszabályok és tisztábban látunk majd" - tette hozzá.

"Amit mindenképpen el szeretnénk kerülni, az az, hogy autógyártó vállalatból pusztán hardvergyártóvá váljunk" - fejtette ki a vezérigazgató. "Az ágazatba belépő új konkurenseket elsősorban az autósok járműben eltöltött ideje és a keletkező adathalmaz érdekli. Aki az adatforgalmat kezeli, azé az utolsó szó és ez mindenképpen mi kell hogy legyünk, ha elsők akarunk lenni a szakmában" - fogalmazott Matthias Müller.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!