Az ellenszenv ugyanakkor igen nagy, hiszen a fogyasztók 80 százaléka le kívánja tiltani a kéretlen reklámokat. A Quris piackutató cég felmérése szerint az emberek 57 százaléka mondta, hogy vásérolt a tavalyi évben emailek hatására. Igaz, teszi hozzá a jelentés, hogy ehhez előzetesen hozzájárulását adta.
A hírlevelekre történt feliratkozás ugyanakkor sokaknak csalódással járt. A válaszadók 80 százaléka válte úgy, hogy egyetlen, az érdeklődési körén kívül eső hirlevél esetén is lemondaná azt, még egy általa preferált és megbízható cég esetében is.
Az email marketing, bár sokak által elítélt - a kéretlen levelek a spamek miatt - rendkívül hatásos lehet. Ezt bizonyítja, hogy a felmérés szerint az emberek 53 százaléka vásárolt e-mail-ben megjelenő ajánlat hatására.
Az e-mail marketing szerepének növekedését jelzi, hogy a megkérdezettek 40 százaléka két hasonló vállalkozás közül nagyobb valószínűséggel vásárol attól, akitől rendszeresen kap elektronikus vásárlás-ösztönző üzeneteket.
Gyűlölt, de hatékony
Úgy tűnik az email reklámok mégsem olyan rosszak, mint a hírük. Az Egyesült Államokban a fogyasztók több mint fele bonyolított már on-line vásárlást levelek hatására.