Ez az integráció kettős:
- A készségek és képességek fejlesztése mellett, azzal párhuzamosan a motívumok fejlesztése is célként fogalmazódik meg.
-
- A készségek és képességek fejlesztése során működteti azokat a motívumokat, amelyek ezek optimális elsajátítását lehetővé teszik.
Az elsajátítási motiváció működtetése a kritériumorientált vezetés alapvető eszköze, fejlesztése pedig célja lehet. Az aktuális szinthez igazított fejlesztés biztosítja az optimális kihívás alapelvét, ezzel aktivizálja az elsajátításra irányuló öröklött késztetést. Az elsajátítási motiváció mindaddig működik, amíg az optimális elsajátítás meg nem történik, a készség ki nem alakul például bizonyos részfeladatok precíz végrehajtása egy gyári munka során vagy egy új számviteli program begyakorlása. A megadott végcél és a részcélok elérése biztosítja az elsajátításnak, a kompetenciagyarapodásának az érzetét, amely a folyamatban rejlő pozitív visszacsatolást nyújtja. Az elsajátítás tudatosításával az elsajátítási cél motívummá, belső késztetéssé adaptálódhat a direkt készségelsajátítás keretei között is.