2p

Egyre népszerűbbek az automata sebességváltós autók, legalábbis ez derül ki az AAA Autó adataiból. A cégcsoport 8053 automata sebességváltós autót értékesített az idén Magyarországon és Közép-Európában, ami 21 százalékos növekedést jelent 2015-höz képest, amikor 6649 volt a csoportszinten eladott automata sebességváltós autók száma.

Az automata sebességváltó drágán javítható és cserélhető, ezért vásárlás előtt ajánlott alaposan ellenőrizni. Íme, néhány korai jel, amely az automata sebességváltó esetleges meghibásodására utalhat: 

1. Égett szag – A túlmelegedett sebességváltó olaj okozhatja. Ha az olajszint alacsony, az olaj megégett vagy szennyezett, nem tudja elősegíteni például a forgatónyomaték átvitelét. Ennek megoldatlansága súlyos problémához vezethet. 

2. Csúszik a sebességváltó – A kézi váltóknál nagyon gyakori probléma, ami automatikus erőátvitel esetén is jelentkezhet. Nem nehéz azonosítani: ha a sebességváltó zajosan kapcsol magasabb fokozatba, és a gépkocsi ezzel párhuzamosan nem gyorsul, ezt a sebességváltó fogaskerekeinek csúszása okozhatja. 

3. Olajszivárgás – A sebességváltómű nem fogyaszt olajat, ezért az olajszintnek állandónak kell lennie. Ha a mennyiség jelentősen csökken, ezt olajszivárgás okozhatja, ami a közeljövőben komoly problémákhoz vezethet a sebességváltó működésében. 
 
4. Az automata sebességváltó rángat, vagy nem vált – Az automata sebességváltónak finoman kell működnie. Ha rángat, vagy túl erőteljesen vált fokozatot, a sebességváltó tönkremehet. Ugyanez a helyzet, ha nem vált parkoló vagy hátrameneti fokozatba. Ebben az esetben érdemes autószerelőt felkeresni. 

5. Villog a motorlámpa – A lámpa villogásának okát csak megfelelő diagnosztikai eszközökkel rendelkező autószerelő tudja megállapítani. Az ilyen problémákat mi magunk, vagy a próbavezetés során nem tudjuk diagnosztizálni. 

A használatautó-piacon jelenleg négy fő automata sebességváltó-típus található meg: a sebességfokozatok között késleltetéssel váltó hagyományos hidraulikus jelátalakító váltó, a CVT-váltó, a kettős tengelykapcsolós DSG-váltó, és a kézi váltással működő robotizált sebességváltó, amelynél szervomotorok működtetik a kuplungot és a váltót.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!