A QUDAL - Quality meDAL - DEEPMA felmérése arra próbált meg rávilágítani, hogy ha a pénz nem számítana, csak minőségi szempontok alapján kellene dönteni, akkor az emberek milyen termékek/márkák mellett tennék le a voksukat. Ezek a a fogyasztók számára így a legkiemelkedőbb minőséget képviselik.
A laptopok piacán a legmagasabb minőséget a magyarok szerint a Lenovo képviseli, a banki szolgáltatások közül az OTP-t jelölték meg első helyen, a hitelkártyák körében a VISA nyert, míg a legelismertebb arckrémmárkának a Niveát gondolják. Az élelmiszerek versenyében a rizsek közül az Uncle Bens-t, a tejek közül a Mizo-t, míg az ásványvíz kategóriában a Szentkirályit jelölte meg a legtöbb hazai válaszadó a legjobb minőségű terméknek.
A kiemelkedő minőségről szóló kutatás módszertana jól illusztrálható a mobiltelefonok kategóriájában feltett kérdéssel. Ebben a kategóriában a következő szerepelt a kérdőívben: “Adja meg annak a mobiltelefon-gyártónak a nevét, amely az Ön személyes tapasztalata és véleménye szerint a legmagasabb minőségi színvonalat nyújtja a magyar piacon!”. A válaszadók túlnyomó többsége ez alapján pedig a Samsungot nevezte meg a legjobb telefonnak.
A sport terén is születtek érdekes eredmények. Sportágtól függetlenül a legmagasabb minőséget képviselő sportklub a megkérdezettek szerint az FC Real Madrid lett. Az egyéni kategóriákban a világcsúcstartó rövidtávfutó, a hatszoros olimpiai bajnok jamaikai Usain Bolt szerezte meg a hazai válaszolók szerint az első helyet, míg a magyar sportolók közül a szintén olimpiai bajnok mellúszó, Gyurta Dániel képviseli a legmagasabb szintet a megkérdezettek szerint. Érdekesség, hogy a sportszerek minőségi versenyében a Nike "leverte" az Adidast, a legtöbb válaszadó ugyanis előbbit jelölte meg kiemelkedő, minőségi márkaként.
mfor.hu