3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre népszerűbb az online marketing eszközök használata, mind a nagy nemzetközi piacokon, mind a magyar reklámpiacon. A piac növekedése egy most publikált tanulmány szerint a reklámpiacon nagy összegeket költő hirdetők preferenciáinak köszönhető.

Az utazási irodák, a szállodák 15 millió, míg a biztosítók és ingatlan forgalmazó cégek 10 millió dolláros büdzsé-gyarapodásról számoltak be. Ez az utaztatással kapcsolatos vállalatok esetében 16, a biztosítók és ingatlanos vállalkozásoknál 29 százalékos növekedést jelent.

Két gyógyszeróriás is az online reklámköltésük növelését ígérte, ám az Astra-Zeneca, és a Glaxo SmithKline sem a hagyományos banneres jelenlét irányába kíván elmozdulni. Mindkét cég a keresőmarketing szolgáltatások terén kíván erős jelenlétet biztosítani termékeinek. A szektor más cégeinél ugyanakkor még tapasztalható bizonyos távolságtartás. Ennek is köszönhető, hogy a gyógyszeripar szereplői mindössze 26 millió dollárral szántak több pénzt a világhálón megjelenő hirdetésekre az előző esztendőhöz képest.

Ami az FMCG cégeket illeti, náluk is csak lassabb attitűd változás volt mérhető. Ugyan több cég jelen van az internetes hirdetések piacán - így a PepsiCo, az Anheuser-Busch, az Altria (Marlboro) és a Coca-Cola is - ám az így elköltött pénzek meglehetősen szerények, amelyet most sem növeltek jelentősen, a szakemberek szerint 15 százalékkal bővítették a büdzséiket.

Ami az online reklámpiac hazai viszonyait illeti, örvendetes növekedés tapasztalható. Az utóbbi 9-10 hónapban jóval nagyobb ütemben nőtt Magyarországon az online hirdetési piac, mint a megelőző másfél év során. Az elmúlt évben összesen 30 százalékkal bővült. Az internetezők számának növekedése és hirdetési költségek stagnálása mellett az internetes reklámok az idei év végére 2 százalékos arányt érhetnek el a teljes reklámpiaci tortából.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Online tagozatának elnöke - a Napi Gazdaságnak adott szeptemberi nyilatkozatában - elmondta, hogy folyamatosan növekszik a hazai cégek online marketingbüdzséje, így nő az internet részesedése a reklámpiaci tortából. A gyorsuló bővülés egyrészt az internetezők számának 15-20 százalékos növekedésének, másrészt az interneten töltött idő emelkedésének köszönhető.

A magyarországi online hirdetési piacra jellemző, hogy idén nem emelkedtek a tarifák, sőt sok esetben még árcsökkentésekre is sor került. Az interneten hirdető cégek többsége néhány évvel ezelőtt még az informatikai és telekommunikációs szektorból került ki, mára azonban egyre nagyobb számban jelennek meg a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok, autógyártók és pénzügyi szolgáltatásokat kínáló cégek a világhálón. Az alacsonyabb költségek a kis- és középvállalkozásokat is az online hirdetésre ösztönzik - vélekedett Novák Péter.

Kapcsolódó anyagok
Internet marketing technológiák, amelyek működnek
Online marketingre költhetik a reklámbüdzsék 6 százalékát


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!