2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A magyar autópiac is élre tört augusztusban. Az EU-tagállamok közül egyedül Romániában és Írországban mértek nagyobb növekedést.

Éves bázison a júliusi 5 százalékos növekedés után ugyanannyival csökkent az újautók regisztrációja az Európai Unióban - derül ki az ACEA adatsorából.

Az eddigi nyolc hónapban pedig 5,2 százalékkal csökkent a 2012-es értékhez képest az újautó forgalomba helyezések mennyisége. Az augusztusi 7,8 millió regisztrált új autó történelmi mélypontnak számít ( az ACEA 1990-től méri az európai autópiac számait).

Tehát az európai autópiac még nem állt talpra. A növekedést regisztráló tagországok között kiemelkedő a román, 25,5 százalékos forgalomba helyezési bővülése, valamint az ír 19,6 százalékos, és a magyar piac 17,8 százalékos emelkedése. A magas ír adat annak köszönhető, hogy az országban az aktuális rendszámcserék miatt visszatartották a vásárlást az elmúlt hónapokban.

Augusztusban brutálisan, 30 százalékkal visszaesett a súlyos gazdasági helyzetben lévő Ciprus, de a nem súlyos helyzetben lévő Szlovákia is, ahol 28,7 százalékos csökkenést mértek.

Bedurvult a Mazda

2013 augusztusában a márkák közül a Mazda érte el az egyik legnagyobb növekedést: 27,8 százalékkal több autót küldtek az öreg kontinens aszfaltcsíkjaira, mint egy éve. A Chevrolet (+17,5 százalék) és a Dacia (+16,5 százalék) is jól teljesített. A legdurvább forgalomba helyezési bővülést a Jaguár érte el, 59 százalékot, ami 943 darab járművet jelent a nyolcadik hónapban.

A Volkswagen-csoport 11,2 százalékkal, a második legnagyobb autógyártó Európában, a PSA 17,3 százalékkal, a Toyota pedig 5,4 százalékkal esett vissza. A nagyok közül a Chevroletnek hála a GM 0,5 százalékos bővülést ért el az eladásokban.

A magyar vonatkozású márkáknál a Suzuki 18 százalékos, az Opel 3,4 százalékos, az Audi 5,6 százalékos csökkenést szenvedett el a forgalomba helyezések terén Európában. Ezzel szemben a Mercedesnél 8,9 százalékos bővülést mért az ACEA.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!