Éves bázison a júliusi 5 százalékos növekedés után ugyanannyival csökkent az újautók regisztrációja az Európai Unióban - derül ki az ACEA adatsorából.
Az eddigi nyolc hónapban pedig 5,2 százalékkal csökkent a 2012-es értékhez képest az újautó forgalomba helyezések mennyisége. Az augusztusi 7,8 millió regisztrált új autó történelmi mélypontnak számít ( az ACEA 1990-től méri az európai autópiac számait).
Tehát az európai autópiac még nem állt talpra. A növekedést regisztráló tagországok között kiemelkedő a román, 25,5 százalékos forgalomba helyezési bővülése, valamint az ír 19,6 százalékos, és a magyar piac 17,8 százalékos emelkedése. A magas ír adat annak köszönhető, hogy az országban az aktuális rendszámcserék miatt visszatartották a vásárlást az elmúlt hónapokban.
Augusztusban brutálisan, 30 százalékkal visszaesett a súlyos gazdasági helyzetben lévő Ciprus, de a nem súlyos helyzetben lévő Szlovákia is, ahol 28,7 százalékos csökkenést mértek.
Bedurvult a Mazda
2013 augusztusában a márkák közül a Mazda érte el az egyik legnagyobb növekedést: 27,8 százalékkal több autót küldtek az öreg kontinens aszfaltcsíkjaira, mint egy éve. A Chevrolet (+17,5 százalék) és a Dacia (+16,5 százalék) is jól teljesített. A legdurvább forgalomba helyezési bővülést a Jaguár érte el, 59 százalékot, ami 943 darab járművet jelent a nyolcadik hónapban.
A Volkswagen-csoport 11,2 százalékkal, a második legnagyobb autógyártó Európában, a PSA 17,3 százalékkal, a Toyota pedig 5,4 százalékkal esett vissza. A nagyok közül a Chevroletnek hála a GM 0,5 százalékos bővülést ért el az eladásokban.
A magyar vonatkozású márkáknál a Suzuki 18 százalékos, az Opel 3,4 százalékos, az Audi 5,6 százalékos csökkenést szenvedett el a forgalomba helyezések terén Európában. Ezzel szemben a Mercedesnél 8,9 százalékos bővülést mért az ACEA.
mfor.hu