Az év ötödik hetében is minden este nyert az RTL Klub a nézettségi versenyben a 18-49 évesek körében, közölte a piacvezető televízió. A legnézettebb kereskedelmi csatorna heti főműsoridős átlaga 30,3 százalék volt, míg a TV2 19,5 százalékot ért el a célcsoportban. Bronzérmes lett a Viasat3 5,6 százalékos közönségaránnyal. A negyedik az MTV lett 4,8 százalékkal, az ötödik 4,4 százalékkal a Film+, de még a hatodik Cool TV is jól szerepelt 4,1 százalékos átlagos főműsoridős közönségarányával. Természetesen a fair play szerint meg kell említeni, hogy a TV2 esélyeit jelentősen rontotta, hogy csütörtökön este az ORTT határozata nyomán másfél órás adásfelfüggesztést hajtottak végre, áll az RTL Klub közleményében.
A hét legnézettebb műsora az RTL Klub vasárnap esti szupermozija, az Amerikai taxi lett, amelyet az RTL Hírek adásai és a Barátok közt epizódjai követnek, de az első tízben ott van a képernyőre frissen visszatért Vacsoracsata pénteki adása is. A hét legnézettebb heti sorozata a szintén új évaddal visszatérő A mentalista lett.
A hét egyik legjobban várt küzdelmét a Heti hetes nyerte. Kevéssel ugyan, de több nézője (449 466) akadt, mint Hajdú Péter a TV2-re költözött Frizbijének (437 361) a kereskedelmi célcsoportban és a teljes lakosságban is. Ám mivel a műsorok nem pont egymással szemben futottak, megnéztük, hogy hogyan állt a verseny, amikor szemtől szemben harcoltak a humor nagyágyúi és a showman. Az RTL Klub közleménye szerint ekkor 28,5 százalék kontra 27,3 százalék az állás az RTL Klub 10 éves műsorának javára (18-49 közönségarány).
Másképp kommentálta az adatokat a TV2, szerintük saját sávjában győzelmet ünnepelt a TV2 új talkshow-ja, a Frizbi – Hajdú Péterrel, a műsort a 22:23 és 23:21 közti sávban egyetlen konkurens csatorna műsora sem tudta megszorongatni. Teljes lakosságban a műsort több mint egymillió néző követte, és ennek közel fele (437 ezer) a kereskedelmi célcsoportból került ki. Saját készítésű műsorral először sikerült megszorítani az RTL többéves múltra visszatekintő Heti hetesét: a Frizbi – Hajdú Péterrel 437 361 nézővel és 29,5 százalékos közönségaránnyal nyerte a fél tizenegy és fél tizenkettő közti sávot, az RTL Klub ez idő alatt 379 746 nézőt (25,6% SHR) tudott felmutatni.
A TV2 elsősorban részsikereknek örülhetett. Közleményük szerint a hétfőn megint a krimié volt a főszerep, és ebben most a TV2 bizonyult jobbnak: az NCIS (510 ezer néző, 27% SHR) fej-fej melletti döntetlent játszott az RTL-es Dr. Csonttal (510 ezer néző, 27,2% SHR), teljes lakosságban azonban több mint 200 ezer nézővel jobbnak bizonyult. A TV2-es Krimihétfő másik töltényének, a Gyilkos számoknak (25,3% SHR) már nem kellett szoros párharcba bonyolódnia, simán nyert az RTL újonc sorozatával, a Dollhouse-zal (18,3% SHR) szemben.
Szerdán a dupla részekkel futó Jóban Rosszban erős számaival (550 ezer néző, 28,2% SHR) ismét jobb volt, mint a Fókusz (26% SHR), Doktor House (26,2% SHR)pedig immár harmadszorra is nyert ismétlés epizóddal szorítva hátra Sherlock Holmest (20,7% SHR). A hétvége sikerei közül elsőként a szombati Magellán (23,3% SHR) kiváló teljesítményét kell kiemelni, a TV2 tudományos magazinja feljött a párhuzamosan futó Fókusz plusz (24,2% SHR) nyakára. Vasárnap joggal ünnepelt a TV2, hiszen a Tények (30,1% SHR) aznap sokkal erősebb nézettséget produkált, mint a Híradó (27,8% SHR), a Napló pedig teljes lakosságban ért el jobb számokat a Cobra 11-nél, áll a második számú csatorna közleményében.
Menedzsment Fórum