3p

A viszonylag hideg tavaszi, nyár eleji időjárásnak nem örültek a sörgyártók, a mostani kánikula kapcsán azonban, érzékelve a foci VB alatti megnövekedett sörfogyasztást is, már bizakodnak, hogy belföldi értékesítésük tavalyi 9 százalékos csökkenése után talán bővülhet a sörpiac az idén Magyarországon.

A hűvös tavaszi-nyári időjárás hatására 7-8 százalékkal eshetett vissza a magyarországi sörfogyasztás az előző év hasonló időszakához viszonyítva - mondta Stefánkovits Ildikó, a Borsodi Sörgyár Zrt. jogi- és vállalati kapcsolatok igazgatója. Hozzátette: a piackutatási adatok szerint ez éves szinten akár kétszámjegyű keresletcsökkenést is jelenthet. A Borsodi Sörgyár ennek ellenére arra számít, hogy sikerül éves szinten túlszárnyalni az előző évi eladásokat - hívta fel a figyelmet.

A foci VB és a meleg idő jelentősen befolyásolja a sörfogyasztást, bár konkrét információ még nem áll a rendelkezésükre, hiszen a nagykereskedőknél, vagy más partnereiknél korábban betárolt mennyiségek fogyására csak később van rálátásuk. Annyi bizonyos, hogy a nyári, legmelegebb 3 hónapban a teljes éves forgalom körülbelül harmada elfogy. Összehasonlításként a 3 téli hónapban az éves forgalom 15 százaléka áll ezzel szemben, ami kevesebb, mint a fele a nyári mennyiségnek - hangsúlyozta Stefánkovits Ildikó.

A Borsodi Sörgyár az egyik a három nagy piaci szereplő között, akik körülbelül a piac egy-egy harmadát birtokolják. A 2009. év nehézségei ellenére a Borsodi Sörgyár Zrt. 40,6 milliárd forint árbevételt elérve eredményes évet zárt. A vállalat adózás előtti eredménye 4,3 milliárd forint volt. A Borsodi továbbra is fenntartja piacvezető pozícióját, a legnagyobb mennyiségben értékesített sört Magyarországon - emelte ki a cég jogi- és vállalati kapcsolatok igazgatója.

A foci VB mérkőzései alatt a szurkolók többsége sörrel oltotta szomját - mondta Agócs Mónika, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője. Hozzátette: a Dreher partnereivel közösen, figyelembe véve a vendéglátó egységek sajátosságait és igényeit, alakította ki nyári promócióikat. A sörgyár követi eddigi sikeres stratégiáját, a partnereivel kialakított közvetlen kapcsolatot tovább erősíti.

Körülbelül duplájára növekedett sörfogyasztást tapasztalt az immár egy hete tartó hőség hatására Munding Márta, a reneszánszukat élő házi sörfőzdék egyikétől, a szentendrei Mediátor Kft.-től. Mint arról beszámolt, a hőség hatására bővült a vendéglátó helyiségükben elfogyasztott, csapolt sör iránti kereslet is, de az egy literes palackos kiszerelésből náluk háromszor annyi fogy, mint a csapoltból - hívta fel a figyelmet.

Egy másik házi sörfőzdétől, az ózdi Bolyki Serháztól nyilatkozó Elek Anett szintén arról számoltak be, hogy érzékelhetően több sörüket vásárolják a mostani kánikulai időszakban, mint azt megelőzően. Az is igaz - tette hozzá -, hogy a hűvös tavaszi-nyári időszakban a szokásosnál kevesebb sörük fogyott.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége honlapján megtalálható ágazati adatok szerint a sörgyárak belföldi értékesítése 9 százalékkal csökkent tavaly 2008-hoz képest. Az export visszaesése miatt pedig a teljes értékesítés 12 százalékkal, 6.289 ezer hektoliterre csökkent az előző évhez viszonyítva. Nagyobb volt a piacszűkülés a vendéglátásban, mint a kiskereskedelemben: a hordós sör eladása folyamatosan csökkent. A palackozott sörök között a fogyasztás csökkenése jobban érintette az üveges, mint a dobozos kiszerelést.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!