Sok újdonsággal nem szolgált a 15. heti televíziós kínálat, a nézettségi adatok alapján ugyanakkor azt - a talán elhamarkodott - következtetést vonhatjuk le, hogy a nézők kezdenek ráunni a tehetségkutató műsorokra. A Csillag születik ugyan továbbra is fantasztikus számokat hoz, ha a mezőny többi tagjához mérjük a közönségarányát, ám a korábbi szériákkal, vagy a most futó évad első műsoraival összevetve korántsem beszélhetünk már átütő sikerről. Míg az előző Csillag születik adásokat rendszeresen a nézők 42-43 százaléka követte (nem beszélve az elmúlt évek 50 százalék körüli számairól), most „csak” 39,5 százalékot tudott a műsor. Minden bizonnyal ilyen közönségaránynak is nagyon örülnének a TV2 vezetői a Megasztár esetében, az ő énekeseik azonban még kevésbé hozzák lázba a nézőket. Az egykoron fényesen ragyogó tehetségkutató a 15. héten már a CSI Miami sorozattal sem bírt. A Megasztár idei évadjának első adásai bőven 30 százalék feletti közönségaránnyal futottak, míg a legutóbbi rész csak a nézők negyedét érdekelte.
A 15. hét másik érdekességeként az említhető meg, hogy a húsvét miatti kevesebb hétköznap ezúttal nem látszódott az RTL Klub számain, a csatorna ezúttal növelni tudta a nézettségét. Két szorosabb estét ugyan fel tudott mutatni a TV2, ám mindez kevés volt ahhoz, hogy az elmúlt heteknek megfelelően legalább egyszer maga mögé utasítsa a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben az RTL-t. A piacvezető így hétből hét estét nyert.
A 15. héten az RTL Klub műsorait (19.23 óra között 18-49-es korosztály körében) a tévénézők 26,2 százaléka követte. A TV2 a korábbi szerény javulás után ezúttal minimális mértékben visszacsúszott, a tévé előtt ülők 17,5 százaléka nézte átlagosan. A középmezőny tagja ezúttal ismét nagyon összezártak, csupán néhány tizedszázalék-pontos különbség volt közöttük. A harmadik helyre ezúttal a F+ (5,4% SHR) ugrott előre, melyet a Viasat3 (5,3% SHR) követett. Az elmúlt hetekben rendszeresen dobogós Cool csupán öt százalékos közönségarányt ért el, ami még az M1 (5,1% SHR) számainál is gyengébb volt.
Ami a két nagy csatorna összehasonlítását illeti, hétfőn ezúttal nem a sorozatok, hanem elsősorban a családi mozik vetélkedtek. Ebben az RTL Klub sokkal jobb volt, Az arany iránytű és A bakancslista című filmjei könnyedén múlták felül a TV2-n vetített Irány Eldorádó és a Szahara című filmeket. Kedden a Mentalista ugyan viszonylag gyengén szerepelt, hiszen számottevően elmaradt az RTL Klub átlagos közönségarányától, ám A Bourne-csapda című akciófilmet így is simán megelőzte. A hét második napján ráadásul egy Hofi-kabaréval az M1 is vitt el nézőket a két "nagytól".
Szerdán ezúttal ismét alulmaradt a Legyen Ön is milliomos (RTL) a Doktor House-zal szemben (TV2), majd a Született feleségek is megelőzte az RTL sajátgyártású műsorait (Házon kívül, XXI. század). Csütörtökön este mindkét nagy csatorna korábbi sikerfilmet dobott be (Amerikai pite – TV2; Daredevil – RTL), és ebben az idősávban az RTL ért el gyengébb számokat. A két nagy mellett a közszolgálati csatornán a szokásos csütörtöki talkshow volt, ezúttal D. Tóth Krisztinával, és a DTK ezúttal jobb számokat tudott elérni, mint az egy héttel korábbi Fábry show. A pénteki számok kissé meglepőek voltak, hiszen a Miami Helyszínelők eddig soha sem tudott borsot törni a TV2 orra alá, ezúttal azonban felülmúlta a Megasztárt.
Szombaton a Csillag születik ismét a hét legnézettebb műsora lett. A TV2 ugyan a múlt heti gyenge számaihoz képest javított, de esélye sem volt a nagy rivális ellen. A kereskedelmi tévé ezúttal az M1-gyel mérhette össze magát, ahol a centenáriumi évfordulóra emlékezve a Titanic című, tavaly nemzetközi kooprodukcióban forgatott kétrészes tévéfilmet tűzték műsorra. A katasztrófa kapcsán a nagysikerű mozifilmet is megnézhette aki szereti (esetleg az elmúlt években még nem látta) hiszen az RTL Klub vasárnap vetítette. A TV2 Holiday című filmje ezúttal kevés volt Leonardo DiCaprióval szemben.
Nem főműsoridőben futott, ám érdemes megemlíteni, hogy a Forma 1-es közvetítés iránt továbbra is magas a nézői érdeklődés. A közszolgálati csatornán sugárzott Kínai Nagydíj érte el a héten a legmagasabb közönségarányt, a kereskedelmileg fontos célcsoportban a nézők 43 százaléka követte vasárnap a délelőtti órákban.
mfor.hu