4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan a 15. heti nézettségi rangsort is toronymagasan vezeti a Csillag születik, ám a tehetségkutató önmagához képest ezúttal halványabb volt. Ráadásul a konkurens csatornán futó Megasztár számai is azt mutatják, mintha a nézők kezdenének ráunni a tehetségkutató műsorokra.

Sok újdonsággal nem szolgált a 15. heti televíziós kínálat, a nézettségi adatok alapján ugyanakkor azt - a talán elhamarkodott - következtetést vonhatjuk le, hogy a nézők kezdenek ráunni a tehetségkutató műsorokra. A Csillag születik ugyan továbbra is fantasztikus számokat hoz, ha a mezőny többi tagjához mérjük a közönségarányát, ám a korábbi szériákkal, vagy a most futó évad első műsoraival összevetve korántsem beszélhetünk már átütő sikerről. Míg az előző Csillag születik adásokat rendszeresen a nézők 42-43 százaléka követte (nem beszélve az elmúlt évek 50 százalék körüli számairól), most „csak” 39,5 százalékot tudott a műsor. Minden bizonnyal ilyen közönségaránynak is nagyon örülnének a TV2 vezetői a Megasztár esetében, az ő énekeseik azonban még kevésbé hozzák lázba a nézőket. Az egykoron fényesen ragyogó tehetségkutató a 15. héten már a CSI Miami sorozattal sem bírt. A Megasztár idei évadjának első adásai bőven 30 százalék feletti közönségaránnyal futottak, míg a legutóbbi rész csak a nézők negyedét érdekelte.

A 15. hét másik érdekességeként az említhető meg, hogy a húsvét miatti kevesebb hétköznap ezúttal nem látszódott az RTL Klub számain, a csatorna ezúttal növelni tudta a nézettségét. Két szorosabb estét ugyan fel tudott mutatni a TV2, ám mindez kevés volt ahhoz, hogy az elmúlt heteknek megfelelően legalább egyszer maga mögé utasítsa a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben az RTL-t. A piacvezető így hétből hét estét nyert.


A 15. héten az RTL Klub műsorait (19.23 óra között 18-49-es korosztály körében) a tévénézők 26,2 százaléka követte. A TV2 a korábbi szerény javulás után ezúttal minimális mértékben visszacsúszott, a tévé előtt ülők 17,5 százaléka nézte átlagosan. A középmezőny tagja ezúttal ismét nagyon összezártak, csupán néhány tizedszázalék-pontos különbség volt közöttük. A harmadik helyre ezúttal a F+ (5,4% SHR) ugrott előre, melyet a Viasat3 (5,3% SHR) követett. Az elmúlt hetekben rendszeresen dobogós Cool csupán öt százalékos közönségarányt ért el, ami még az M1 (5,1% SHR) számainál is gyengébb volt.


Ami a két nagy csatorna összehasonlítását illeti, hétfőn ezúttal nem a sorozatok, hanem elsősorban a családi mozik vetélkedtek. Ebben az RTL Klub sokkal jobb volt, Az arany iránytű és A bakancslista című filmjei könnyedén múlták felül a TV2-n vetített Irány Eldorádó és a Szahara című filmeket. Kedden a Mentalista ugyan viszonylag gyengén szerepelt, hiszen számottevően elmaradt az RTL Klub átlagos közönségarányától, ám A Bourne-csapda című akciófilmet így is simán megelőzte. A hét második napján ráadásul egy Hofi-kabaréval az M1 is vitt el nézőket a két "nagytól".

Szerdán ezúttal ismét alulmaradt a Legyen Ön is milliomos (RTL) a Doktor House-zal szemben (TV2), majd a Született feleségek is megelőzte az RTL sajátgyártású műsorait (Házon kívül, XXI. század). Csütörtökön este mindkét nagy csatorna korábbi sikerfilmet dobott be (Amerikai pite – TV2; Daredevil – RTL), és ebben az idősávban az RTL ért el gyengébb számokat. A két nagy mellett a közszolgálati csatornán a szokásos csütörtöki talkshow volt, ezúttal D. Tóth Krisztinával, és a DTK ezúttal jobb számokat tudott elérni, mint az egy héttel korábbi Fábry show. A pénteki számok kissé meglepőek voltak, hiszen a Miami Helyszínelők eddig soha sem tudott borsot törni a TV2 orra alá, ezúttal azonban felülmúlta a Megasztárt.  

Szombaton a Csillag születik ismét a hét legnézettebb műsora lett. A TV2 ugyan a múlt heti gyenge számaihoz képest javított, de esélye sem volt a nagy rivális ellen. A kereskedelmi tévé ezúttal az M1-gyel mérhette össze magát, ahol a centenáriumi évfordulóra emlékezve a Titanic című, tavaly nemzetközi kooprodukcióban forgatott kétrészes tévéfilmet tűzték műsorra. A katasztrófa kapcsán a nagysikerű mozifilmet is megnézhette aki szereti (esetleg az elmúlt években még nem látta) hiszen az RTL Klub vasárnap vetítette. A TV2 Holiday című filmje ezúttal kevés volt Leonardo DiCaprióval szemben.

Nem főműsoridőben futott, ám érdemes megemlíteni, hogy a Forma 1-es közvetítés iránt továbbra is magas a nézői érdeklődés. A közszolgálati csatornán sugárzott Kínai Nagydíj érte el a héten a legmagasabb közönségarányt, a kereskedelmileg fontos célcsoportban a nézők 43 százaléka követte vasárnap a délelőtti órákban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!