Bár továbbra is a hagyományos, televíziós-, sajtó- és egyéb hirdetések teszik ki a reklámtorta nagyobbik felét, az online hirdetés területén tapasztalható a legnagyobb mértékű fejlődés.
Az Európai Unióban az internetes reklám a hirdetési piac egy százalékát teszi ki. 2008-ra a szakemberek szerint várhatóan 1,5 százalékra tehető majd az online reklámok részaránya.
Az online reklámköltés értéke-beleértve a bannereket és a szponzorált tartalmakat, nem beleértve az álláshirdetéseket-12,5 százalékkal nőtt az év során, jelenleg 555 millió font. 2008-ra meg fogja közelíteni az internetes marketingpiac szereplőinek bevétele 980 millió fontot.
A dotkom üzletág visszaesése számos hirdetőt elbizonytalanított Európa-szerte az online reklámozás hatékonyságát illetően, de az optimizmus lassanként visszatér a szaktor szereplőibe.
Az európai polgárok 57 százalékának van ma internet elérése, és 33 milliárd font értékben vásároltak 2003-ban az interneten.
Hamarosan egymilliárdos európai webreklámpiac
Európában 2005-re az egymilliárdot is meghaladja az online reklámok piaca.