A TMP Worldwide és a TARGETjobs nevű cég a közelmúltban a munkavállalók körében is készített egy felmérést, mely azt mutatta, hogy az emberek több mint harmada nyitott arra, hogy mobiltelefonon kapjon álláshirdetéseket, 13 százalékuk pedig kifejezetten szeretne ilyen módon információhoz jutni.
"Itt az idő, hogy a munkaadók ráébredjenek, hogy a mobiltelefon is egy kommunikációs csatorna. Sokan eddig is kerestek munakerőt alternetív módokon: például a Second Life virtuális világában vagy számítógépes játékokon keresztül, a mobiltelefon viszont ebből a szempontból még egy kihasználatlan eszköz. A technológiai feltételek már adottak, ráadásul Nagy-Britanniában 46,5 millió mobiltelefon-előfizető van, így sok emberhez el lehet juttatni az üzeneteket" - nyilatkozta a TMP Worldwide brit részlegének vezérigazgatója.
Az újításokat favorizáló vállalat szerint hatalmas lehetőség van a mobiltelefonon való álláshirdetésben. Az első variáció szerint ilyenkor az előfizető kapna egy rövid szöveges üzenetet, majd egy kódot kéne elküldenie a megadott számra, hogy bővebb információt kapjon az álláshelyről. Ezzel rengeteg pénzt is spórolhatnának a cégek, mivel egy ilyen rendszert kevés pénzből lehet a nap 24 órájában működtetni. Eddig call centerekre volt szükség, hogy felvegyék a jelentkezők adatait, ezentúl az erre fordított pénzt is megtakaríthatnák.
Az elképzelések szerint aki regisztrálna egy bizonyos típusú állásra, az onnan kezdve megkapná az összes hasonló ajánlatot, emellett linkeket is elhelyeznének a szövegben, ahol több hasonló állásajánaltot talál az érdeklődő.