2009. szeptember 18. 12:11

Bár újdonságként harangozták be, valójában csupán váltásról van szó: holnaptól a Jetix helyén a Disney egy másik, de hasonló tartalmakat kínáló márkája, a Disney Channel látható majd mintegy 1,8 millió magyar háztartásban. Az új csatorna továbbra is épít a magát globális termékké kinövő Hannah Montana-sorozatra, amelyhez ma már hazánkban is áruk tucatjai kapcsolódnak. Az egyelőre titok marad, hogy mindez mennyit hoz a konyhára, mivel a cég az ezzel kapcsolatos hazai adatok közlésétől konzekvensen elzárkózik.

Mi sem menekülhetünk (Mfor-montázs)

Szeptember 19-én Magyarországon is elindítja a Disney csatornát a Walt Disney társaság. A márka hazai bevezetése egy régiós stratégia része, hiszen Romániában, Csehországban, Szlovákiában és Bulgáriában is ugyanebben az időpontban startol majd az új adó.

A Jetix helyére lép a Disney

A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a Magyarországon már 2005 óta jelen lévő Jetix eltűnik a műsorkínálatból, és a helyén lesz látható a Disney csatorna. "Teljes egészében Disney-műsorokat sugárzunk majd mindenféle műfajban, hogy a számunkra fontos célcsoportokat, így a 2-15 éveseket, a 6-14 éveseket és szüleiket is el tudjuk érni" - mondta el az mfor.hu a változás mibenlétét firtató kérdésére Maciej Bral. A Disney Csatorna közép-kelet-európai régiójának ügyvezetője szerint a Jetix legnézettebb sorozatait is "átmentik" a Disney-re, emellett új programokat is bevezetnek.

Az adón láthatóak lesznek az új epizódjai a Hannah Montana-sorozatnak is, amely Bral szerint már a Jetixen is legnépszerűbb műsorok egyikének számított. Az első látásra műanyag plázacicák kicsinyített másának tűnő amerikai tinilány még 2008 májusában tette be lábát a magyar gyerekszobákba, amelyeket rövid idő alatt sikerült "leigáznia".

Ezt jelzi, hogy Hannah - a Phineas és Ferb rajzfilmmel együtt - a második hónap végére már 391 ezer gyereket vonzott a képernyők elé, aminek - tette hozzá Bral - döntő szerepe volt abban, hogy a Jetix két év alatt az elsőszámú gyerekcsatorna lett Magyarországon.

Hannah-terméközön: dvd-ktől a babaházakig

Hannah Montana mára egyébként globális tömegtermékké nőtte ki magát. A 6-14 éveseknek szóló tévéfilmsorozatot az amerikai Disney Csatornán naponta adják, emellett még további 177 országban látható. Ami a nézettséget illeti, Hannah 2008 negyedik negyedévében összesen már több mint 200 millió emberhez jutott el, ezen belül Európában 76 millió nézőt vonzott, tette hozzá Bral.  

A tizenhat éves Miley Crus által megtestesített leányzóra természetesen kapcsolódó termékek egész sorát építette a Disney. A sorozat apropóján született zenei albumból 4,8 millió darabot adtak el, a 70 időpontot tartalmazó koncertkörút 49 millió, a koncertfilm 70,8 millió dollár összbevételt hozott, a DVD-kből ötmillió, a könyvekből 30 millió darab fogyott 2009 tavaszáig, a Hannah Montana-videójátékot pedig csak az Egyesült Államokban 1,7 milliónyian vásárolták meg.              

Ez természetesen még nem minden. A Wal-Mart amerikai áruházlánc 2008-ban Hannah Montana ruhákat, cipőket, táskákat, ágyneműket, szobadíszeket dobott piacra, ezen kívül ilyen nevet viselő divatbabák, babaházak, sőt még táncszőnyegek is kaphatók – azaz a Disney valóban minden lehetséges bőrt lehúz a tinilányról.

A Hannah Montana-terméközöntől a jelek szerint a magyar gyerekek sem menekültek meg. Bral tájékoztatása szerint az áruk nagy része már itthon is elérhető, az igény pedig fokozatosan nő. "Ez még csak a kezdet, az újabb műsorokkal újabb termékeket viszünk majd Magyarországra" – magyarázta a vezető.

Titkolódzik a Disney

Azt, hogy mindez mennyit hoz a konyhára, Bral céges policyra hivatkozva nem kívánta elárulni, és ugyanezen okból a hazai egység árbevételét firtató kérdésünket is elhárította. Arról sem kaptunk információt, mennyi pénzt emésztett fel és milyen időtávon belül térülhet meg a Disney Csatorna hazai beindítása.

A vezető utóbbival kapcsolatban csak annyit közölt: a Jetix elsősorban előfizetési díjakból, másodsorban reklámbevételekből finanszírozta magyarországi működését – ezen a modellen a Disney Csatorna esetében sem kívánnak változtatni.        

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.