2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Bizottság adatvédelmi tanácsadó testülete pénteken felszólította az amerikai Google Inc. internetes keresőrendszert és tartalomközlőt, hogy adjon felvilágosítást a rendszer személyiségi jogokat érintő adatkezeléséről.

A Google két évig is őrzi a keresések adatait. Ez az időtartam ad okot aggodalomra - mondta az EU-bizottság egy meg nem nevezett tisztségviselője a Dow Jones hírügynökségnek.

A felszólító levelet az EU 27 tagországának képviselőiből álló tanácsadó testület küldte, a csoport a magánszféra védelmére felügyel. "Az EU jogi és igazságügyi biztosa célszerűnek tartja a testület levélbe foglalt kérdéseit" - mondta Franco Frattini EU-biztos szóvivője.

A Google a testület következő, júniusi értekezletéig nyilvánosságra hozza válaszát, mondta a Google szóvivője, DJ Collins a hírügynökségnek.

A cég európai személyiségi jogi tanácsosa, Peter Fleischer azt mondta, hogy a Google korábban addig tartotta meg a személyes adatokat, "amíg az hasznosnak gondolta". Márciusban viszont eldöntötték, hogy ehelyett a keresést követő 18-ik és 24-ik hónap között "névtelenítik" a keresési adatokat oly módon, hogy törlik a kereső számítógép IP-címének utolsó számait. Ez megfelelő az adatvédelmi jogok szempontjából, mondták a cégnél. Az EU erre az intézkedésre reagált a pénteki levéllel.

A Google álláspontja szerint a felhasználók kereséseinek naplózása javítja a keresőrendszer minőségét, mert felismeri az íráshibákat, alternatívákat tud felajánlani és segít a kéretlen elektronikus levélszemét elleni küzdelemben.

Az EU-bizottság és a Google vitájának hatása lehet más cégek, köztük a Yahoo! keresőrendszer vagy a csevegő- és levelezőprogramokat is üzemeltető Microsoft adatvédelmi politikájára. Mindnyájan azért őrzik az adatokat, hogy célzott reklám közvetítésével szerezhessenek több bevételt a hirdető cégektől. Más cégek adatvédelmi gyakorlatát eddig nem kezdték ki hasonló módon a jogvédők, jegyezte meg a dpa hírügynökség.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!