A ferihegyi 1-es és 2-es terminálban és a hozzájuk tartozó parkolókban elhelyezett csaknem 250 reklámfelület értékesítését eddig a reptér maga végezte, és ebből mintegy 500 millió forintos bevételt könyvelhetett el a múlt évben. A pályázat célja a reklámértékesítés outsourcingolása és az így elérhető bevétel növelése volt.
A versenyben maradt három cég az amerikai Clear Channel, a Multireklámmal megerősített Outdoor, valamint az Europlakat. A New York-i tőzsdén jegyzett Clear Channel 65 országban működik, többek között 204 rádióadót működtet és mintegy hétszázezer plakáthelyet tud felajánlani a hirdetőknek.
A magyar Multireklámot a közelmúltban vette meg a közép-európai országokban aktív osztrák Epamedia Holding, s így most már együtt indulnak a ferihegyi tenderen. A fővárosi önkormányzat és az osztrák Gewista, valamint a svájci APG tulajdonában levő Europlakat mögött nem kisebb cég áll, mint a JC Decaux. A francia multinacionális cég a világ 141 repterén rendelkezik plakátokkal és fényreklámokkal, írja a Napi Gazdaság.