2p

Várhatóan már decembertől egy médiacég értékesíti a ferihegyi repülőtér reklámfelületeit. A zárt, meghívásos pályázatra csupán három vállalkozás adott be ajánlatot. Ezeket a héten értékelik, s ezt követően már novemberben aláírhatják a szerződést, amely várhatóan minimum ötéves periódusra szól, értesült a Napi Gazdaság.

A ferihegyi 1-es és 2-es terminálban és a hozzájuk tartozó parkolókban elhelyezett csaknem 250 reklámfelület értékesítését eddig a reptér maga végezte, és ebből mintegy 500 millió forintos bevételt könyvelhetett el a múlt évben. A pályázat célja a reklámértékesítés outsourcingolása és az így elérhető bevétel növelése volt.

A versenyben maradt három cég az amerikai Clear Channel, a Multireklámmal megerősített Outdoor, valamint az Europlakat. A New York-i tőzsdén jegyzett Clear Channel 65 országban működik, többek között 204 rádióadót működtet és mintegy hétszázezer plakáthelyet tud felajánlani a hirdetőknek.

A magyar Multireklámot a közelmúltban vette meg a közép-európai országokban aktív osztrák Epamedia Holding, s így most már együtt indulnak a ferihegyi tenderen. A fővárosi önkormányzat és az osztrák Gewista, valamint a svájci APG tulajdonában levő Europlakat mögött nem kisebb cég áll, mint a JC Decaux. A francia multinacionális cég a világ 141 repterén rendelkezik plakátokkal és fényreklámokkal, írja a Napi Gazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!