3p

A június 19-i jelentkezési határidőig három konzorcium adott be ajánlatot a ferihegyi taxi-szolgáltatások üzemeltetésére kiírt tenderen, adta hírül szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a Budapest Airport (BA) ZRt.

Agusztustól él az új rendszer (Forrás: MTI)

A következő napokban a Tender Bizottság értékeli a pályázatokat, és meghatározza, mely konzorciumok jutnak a második fordulóba. Az első kör eredményhirdetésére június 30-án kerül sor. A második, zárt fordulót júliusban bonyolítják le, a nyertes augusztus 15-től kezdheti meg a szolgáltatást.

Az első fordulóban bármelyik személyszállító társaság elindulhatott, őket kizárólag az ajánlott fuvardíj alapján rangsorolják majd. A második fordulóban így maximum három társaság vehet majd részt, amelyek újabb ajánlatot adhatnak be. Ebben lehetőségük van az árak további csökkentésére, illetve a vállalt színvonal növelésére. A végső döntés meghozatalánál már mindkét szempontrendszert figyelembe fogják venni.

A győztes társasággal a BA ZRt. részletes szolgáltatási szerződést köt majd, amelyben annak garanciát kell vállalnia a pályázati anyagban tett ígéreteire. Betartásukat naponta fogja ellenőrizni a repülőteret üzemeltető társaság, többek között próbavásárlásokkal. Emellett a nyertes cégnek havonta jelentést kell készíteni a szolgáltatásról, amelyet a BA ZRt.-vel közösen értékelnek majd ki. A kontraktus 4 plusz 1 évre szól, ezt azonban probléma esetén a BA korábban is felmondhatja.

A változás már augusztustól szemmel látható lesz. A BA ZRt. mindkét terminálon két-két diszpécserpultot állít majd fel, ahol az utasok leadhatják rendeléseiket. A diszpécserek a speciális igényeknek megfelelően hívnak autót, majd úgynevezett "voucher"-t adnak az utasnak. Ezen a papíron - az úti cél és a gépkocsi azonosítója mellett - a fizetendő fuvardíjat is fel fogják tüntetni, így - a mostani helyzettel ellentétben - az utast nem érheti kellemetlen meglepetés.

A viteldíjakat a szolgáltatási szerződésben előre rögzítik majd. A BA Budapestet összesen négy díjzónára osztja fel, amelyeken belül egységes árakat fog megszabni, fővároson kívüli fuvar esetén pedig a megtett kilométer alapján történik a számlázás. Áremelésre évente maximum egyszer lesz lehetőség, akkor is csupán az inflációnak megfelelő mértékben.

Tavaly mintegy 7 millió utasnak jelentett kiinduló vagy végállomást Ferihegy, közülük minden negyedik vett igénybe taxit, árulta el korábban egy felmérésre hivatkozva Chris Woodruff, a BA Zrt. vezérigazgatója. Ez azt jelenti, hogy a repülőtéri forgalom - amennyiben 5000 forint- nak veszünk egy átlagos tarifát, és egy autóra átlagban két utas jut - évente 4-5 milliárd forintos bevételt hoz a taxis cégeknek, saját becsléseink szerint. Ez természetesen - általunk nem ismert arányban - eloszlik a drosztokat áttételesen másfél évtizede uraló, jelenleg is üzemelő Tourist Taxi, illetve a rendelésre érkező társaságok között. Woodruff konkrét összeg említése helyett annyit mondott: "Rohadt nagy számokról van szó!"

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!