A következő napokban a Tender Bizottság értékeli a pályázatokat, és meghatározza, mely konzorciumok jutnak a második fordulóba. Az első kör eredményhirdetésére június 30-án kerül sor. A második, zárt fordulót júliusban bonyolítják le, a nyertes augusztus 15-től kezdheti meg a szolgáltatást.
Az első fordulóban bármelyik személyszállító társaság elindulhatott, őket kizárólag az ajánlott fuvardíj alapján rangsorolják majd. A második fordulóban így maximum három társaság vehet majd részt, amelyek újabb ajánlatot adhatnak be. Ebben lehetőségük van az árak további csökkentésére, illetve a vállalt színvonal növelésére. A végső döntés meghozatalánál már mindkét szempontrendszert figyelembe fogják venni.
A győztes társasággal a BA ZRt. részletes szolgáltatási szerződést köt majd, amelyben annak garanciát kell vállalnia a pályázati anyagban tett ígéreteire. Betartásukat naponta fogja ellenőrizni a repülőteret üzemeltető társaság, többek között próbavásárlásokkal. Emellett a nyertes cégnek havonta jelentést kell készíteni a szolgáltatásról, amelyet a BA ZRt.-vel közösen értékelnek majd ki. A kontraktus 4 plusz 1 évre szól, ezt azonban probléma esetén a BA korábban is felmondhatja.
A változás már augusztustól szemmel látható lesz. A BA ZRt. mindkét terminálon két-két diszpécserpultot állít majd fel, ahol az utasok leadhatják rendeléseiket. A diszpécserek a speciális igényeknek megfelelően hívnak autót, majd úgynevezett "voucher"-t adnak az utasnak. Ezen a papíron - az úti cél és a gépkocsi azonosítója mellett - a fizetendő fuvardíjat is fel fogják tüntetni, így - a mostani helyzettel ellentétben - az utast nem érheti kellemetlen meglepetés.
A viteldíjakat a szolgáltatási szerződésben előre rögzítik majd. A BA Budapestet összesen négy díjzónára osztja fel, amelyeken belül egységes árakat fog megszabni, fővároson kívüli fuvar esetén pedig a megtett kilométer alapján történik a számlázás. Áremelésre évente maximum egyszer lesz lehetőség, akkor is csupán az inflációnak megfelelő mértékben.
Tavaly mintegy 7 millió utasnak jelentett kiinduló vagy végállomást Ferihegy, közülük minden negyedik vett igénybe taxit, árulta el korábban egy felmérésre hivatkozva Chris Woodruff, a BA Zrt. vezérigazgatója. Ez azt jelenti, hogy a repülőtéri forgalom - amennyiben 5000 forint- nak veszünk egy átlagos tarifát, és egy autóra átlagban két utas jut - évente 4-5 milliárd forintos bevételt hoz a taxis cégeknek, saját becsléseink szerint. Ez természetesen - általunk nem ismert arányban - eloszlik a drosztokat áttételesen másfél évtizede uraló, jelenleg is üzemelő Tourist Taxi, illetve a rendelésre érkező társaságok között. Woodruff konkrét összeg említése helyett annyit mondott: "Rohadt nagy számokról van szó!"
Menedzsment Fórum