A hivatal szerdai közleménye szerint a GVH azt kifogásolta, hogy a hipermarketlánc nagy példányszámban terjesztett hirdetési újságjában szereplő akciós termékek nem mindig voltak kaphatóak.
A GVH vizsgálata annak tisztázására indult, hogy az Auchan tavaly májusi, júliusi, augusztusi és októberi akciós újságjában szereplő, fogyasztóknak szánt tájékoztatók pontosak voltak-e. A versenyhatóság feltárta, hogy a vizsgált időszakban több olyan reklámozott termék volt, amely az akció egész időtartama alatt nem volt megvásárolható. Ezen kívül előfordult, hogy a hirdetett termékekhez a vevők az akció kezdetekor nem juthattak hozzá, vagy az akciós termék egy-két nap alatt elfogyott.
A GVH álláspontja szerint feltételezhető, hogy ha egy akciósként hirdetett árucikkhez nem jut hozzá a vásárló, akkor más termékeket vásárol. Ezért, ha egy kereskedő olyan terméket reklámoz, amely hiányzik, az becsalogató reklámnak minősülhet. Önmagában nem jogsértő, ha egy hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem áll folyamatosan rendelkezésre, hiszen a várható kereslet pontosan nem mérhető fel - fűzik hozzá.
Az viszont a versenytörvénybe ütközik, ha a hirdetett termék az akció egész ideje alatt egyáltalán nem kapható, ha az akció kezdetén sem lehet vásárolni belőle, vagy ha a kedvezményes áron kínált termék már az akció elején elfogy - jegyzik meg. Mivel bebizonyosodott, hogy a felsorolt hibákat az Auchan elkövette, magatartása megtévesztő volt a fogyasztók számára, emiatt a kiskereskedelmi vállalkozás bírság megfizetésére köteles - állapította meg a GVH.
A bírság összegének megállapításakor figyelembe vették, hogy az Auchan, Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer és iparcikk kiskereskedelmi vállalkozása. A társaság jelentős példányszámban terjeszti reklámújságját, amely így széles fogyasztói körhöz jutott el. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a készlethiányt mutató termékek száma jelentős volt és a készlethiány az Auchan tíz áruházából kilencben tapasztalható volt. Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy az Auchan lépéseket tett a reklámozással kapcsolatos problémák kiküszöbölésére.