3p

Új áruházak nyitásával, a külföldi partnerkapcsolatok bővítésével, a kis települések piaci lehetőségeinek kiaknázásával és a franchise-tagok számának növelésével kívánja megerősíteni pozícióját a Coop Hungary Rt. Bartus Pál elnök-vezérigazgató az áruházlánc tízéves évfordulója alkalmából a kistokaji szupermarket megnyitóján adott interjút az mfor.hu-nak.

Csak a vevőcentrikus boltoknak van jövője

- Társaságuk egyik védjegye, hogy nemcsak a nagyvárosokat, hanem a kis településeket is figyelemre méltatják. Hány ezer fő alatti településen vannak jelen?

- Filozófiánk, hogy a fogyasztó helyben kapja a színvonalas, korrekt napicikk-ellátást. A Coop-franchise keretében csaknem minden településen ott vagyunk. Mintegy ezer olyan helységben tartunk fenn boltot, ahol a lakosság száma nem haladja meg az ezer főt.

- Forgalmuk hány százalékát adják a sajátmárkák?

- Jelenleg 600 sajátmárkával rendelkezünk, de a választékot folyamatosan a piaci igényekhez igazítjuk. Az eladások 16-17 százalékát teszi ki ez az áruféle.

- Árulnak-e a jövőben a nemzetközi láncokhoz hasonlóan repülőjegyet, nyitnak-e benzinkutat?

- Nem. Megtartjuk mostani profilunkat, azonban a napi iparcikkek aránya mind a szupermarketekben, mind a Maxi Coopokban nőni fog.

- Divat, és lassan már létszükséglet is az egészséges termékek fogyasztása. Koncentrálnak-e a rétegigényekre, a bio és az etikus termékek fogyasztói csoportjára?

- Felismertük az igényt, és egyre több olyan terméket kívánunk forgalomba hozni, amelyek garantáltan kevésbé vegyszeres technológiákkal készültek. Örömmel vettük a Pékszövetség felhívását is, és forgalmazzuk a hagyományos, minden E-jelű adalékanyagtól mentes kovászolt kenyeret.

Az elnök-vezérigazgató az új szupermarket megnyitóján Kistokajban

- Nemrég kezdték el az online értékesítést. Milyen sikerrel?

- Még nincsenek mérhető számaink. Az interneten keresztül történő forgalmazás a jövő egyik értékesítési módszere, ezért nem hagyhattuk ki.

- Az mfor.hu Boltmustrájából kiderült: olvasóink szerint a hazai áruházak igencsak rossz viszonyban állnak a felmosóronggyal és a szivaccsal, illetve nem eléggé vevőcentrikusak. Ön szerint meddig tartható ez az állapot?

- Ebben a témában érzékelhető egy kedvező folyamat, épp az élesedő verseny hozza a változást. Meg vannak számlálva a napjai annak a boltnak, ahol nincs tisztaság, a pult mögött állók alkalmatlanok a vevő fogadására, illetve kommunikációjuk nem közvetlen és nem korrekt.

- A GfK jelentése szerint a következő években 5-6 százalékkal bővül a kiskereskedelmi piac. Önök ebből mekkora szeletet kívánnak kihasítani?

- Szeretnénk szinten maradni, és az országos növekedési indexszel megegyező ütemben kívánunk fejlődni.

- Ön szerint milyen trendek várhatók a következő években a hazai kiskereskedelmi piacon?

- Két-három éven belül alábbhagy az expanzió és szűkülni fog a piaci szereplők száma. A független boltok rovására teret nyernek a nagyobb vállalkozások. Öt év múlva már semmi nem fogja megkülönböztetni a hazai kereskedelmet bármelyik fejlett nyugati országétól.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!