A közlemény szerint az internetezők elsősorban kozmetikumokat és könyvet vesznek ajándékba. A legtudatosabb és legtöbbet költő vásárlók a webáruházakban költenek, bár arányuk még mindig alacsony, a kozmetikum és a könyv mellett a ruha is keresett ajándék.
"Az internetezőkről kapott eredmények többek között azt mutatják, hogy az átlagosnál jóval több embert terveznek megajándékozni - erre harmincezer forintnál nagyobb összeget szánnak -, és hogy valamennyi árukategória vásárlása terén nagyobb arányban képviseltetik magukat az átlagosnál" - olvasható a közleményben.
A nem internetezők átlagosan öt embernek vesznek ajándékot, a kozmetikum, a könyv és a ruha mellet gyermekjátékokat is nagy arányban vásárolnak (42 százalék).
A közlemény szerint a szörfözők jobb anyagi körülmények között élnek, mint azok akik nem használják rendszeresen a világhálót, erre utal az a tény, hogy a piac kivételével valamennyi vásárlási helyszínt az átlagosnál jóval nagyobb arányban keresik fel.
Jellegzetes különbség a nem internetező fogyasztókhoz képest, hogy a különböző ajándékozni kívánt termékek között az internethasználók esetében az átlagosnál nagyobb arányt képviselnek azok, akik kozmetikumot is ajándékoznának karácsonyra. Ezenkívül a ruházati cikkek és könyvek vásárlása is inkább jellemző rájuk, de alapvetően elmondható, hogy ők majdnem minden vizsgált fogyasztási cikk esetében terveznek vásárlást, szemben az internetet nem használókkal - olvasható a közleményben.
A közlemény szerint az internet-használókat tovább lehet differenciálni annak alapján, hogy vásárlásaikat megelőzően az interneten tájékozódnak-e. Míg az internet használóinak a fele szokott valamely formában tájékozódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig az internetet nem használóknak csak a negyedére jellemző ugyanez. Az internetről nem tájékozódóknak a 27 százaléka szokott más forrásból informálódni vásárlás előtt. Körükben a személyes tapasztalat az elsődleges.