3p

Ismét megrendezi a Nyitott Pincék Napját a Magyar Turizmus Zrt., a Nyitott Pincék szövetsége és a Bacchus Arts Stúdió. A hazai borturizmus élénkítése érdekében szervezett akció idén három napon át tart, ennek megfelelően a neve Nyitott Pince Napokra változik. A pünkösdi hosszú hétvégén országszerte több mint száz pincében várják a vendégeket ingyenes, illetve kedvezményes borkóstolóval.

A Nyitott Pince Napok idén három napon át, 2007. május 26. és 28. között tart. Magyarország 22 borvidékén több mint száz pince vállalja, hogy ezeken a napokon 9 óra és 19 óra között nyitva tart, a gazda, vagy borhoz értő személyzet fogadja a vendégeket, akik kedvezményes, illetve ingyenes borkóstolón vehetnek részt. Az akció meghosszabbításától a szervezők a vendégéjszakák számának növekedését remélik, tekintettel arra, hogy várhatóan a borbarátok idén a tőlük távolabb eső borvidékekre is ellátogatnak. Az akció célja, hogy mind többen ismerjék meg Magyarország borvidékeit, változatos borkínálatát, és így egyre nagyobb borkedvelői kör alakuljon ki - áll a Magyar Turizmus Zrt. sajtóközleményében.

2007. május 18-án Budapesten nagyszabású promóciós akcióval is népszerűsíteni kívánják a rendezvényt a szervezők. A Nyugati téren, a Széna téren és a Gellért téren népviseletbe öltözött hostessek, szőlőtaposást imitálva hívják fel a figyelmet a Nyitott Pincék Napjaira.

Egyre többen látogatnak bor és gasztronómiai programokra

A Magyar Turizmus Zrt. tavalyi bor és gasztronómia tematikus évének előkészítéséhez - a magyar lakosság körében - végzett felmérésből kiderült: nem csak a külföldi turisták, de a magyar lakosság is úgy gondolja, hogy Magyarország egyedi gasztronómiai értékei, illetve borai az ország turisztikai kínálatának fontos részét képezik.

A bor és gasztronómiai programok, fesztiválok látogatottsága jelentősen emelkedett az elmúlt év során. 2005-ben a megkérdezetteknek csak 29,3 százaléka, 2006-ban pedig már 42,7 százaléka vett részt borral vagy gasztronómiával foglalkozó rendezvényeken. A legnépszerűbbnek a borkóstolás bizonyult, a megkérdezettek negyede vett részt ilyen programon. Borúton közel 50 százalékkal többen voltak tavaly, mint 2005-ben.

A gasztronómia fejlődésével kapcsolatos kérdések esetében a legtöbben (66,5 százalék) azzal értettek egyet, hogy a hazai borturizmus dinamikusan fejlődik és borról, borászatról beszélni divat manapság (61,3 százalék).

Azzal a két állítással is inkább egyetértettek, hogy Magyarországon egyre több lehetőség van kipróbálni egy-egy régió ízeit, és hogy a hazai vendéglők borkínálata egyre jobb. Viszont csak a megkérdezettek 35,4 százaléka értett egyet azzal, hogy mindig tudja, hogy hol talál információt úti célja jellegzetes ételeiről és italairól.

A megkérdezettek véleménye szerint a magyar lakosság gasztronómiai és borkóstolási utazásait a leghatékonyabban két módszerrel lehetne ösztönözni, a lehetőségeket bemutató több információval és árkedvezményekkel. A válaszadók 79,3 százaléka szerint a kampányévnek köszönhetően növekedett a magyar borok és a gasztronómia elismertsége a magyarok körében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!