2p

Véget ért a Google és a Microsoft felvásárlási csatája azzal, hogy a Google megállapodást kötött a DoubleClick online reklámcég megvételéről. Azonban szakértők vitatják a keresőóriás győzelmét, úgy vélik, pénzkidobás a több mint hárommilliárd dolláros felvásárlási ár.

A Google rengeteg pénzt - pontosan 3,1 milliárd dollárt - szánt a DoubleClick felvásárlására, ami nem biztos, hogy bölcs döntés volt a keresőóriás részéről az AFP hírügynökségnek nyilatkozó szakértő szerint.

A YouTube felvásárlása után a Google-ra óriási nyomás nehezedett, mivel a videómegosztó portál miatt - amelyet a cég 1,64 milliárd dollárért szerzett meg novemberben - szerzői jogvitával kellett szembenéznie. A keresővállalat szerint a DoubleClick felvásárlása stratégiai lépés, ugyanakkor a szakemberek többsége pénzpazarlásról beszél.

Egy San Francisco-i befektető cég, a Hellman és Friedman egymilliárd dollárt fizetett a DoubleClickért 2005 júniusában és egy évvel később kétszer annyiért adott túl rajta. "A reklámcég nem ér háromszor annyit a kezdeti áránál" - közölte a hírügynökségnek nyilatkozó szakértő, vitatva, hogy a Google nyert volna a felvásárlással.

Az internetkereső óriás egyesíti majd a DoubleClick technológiáját a saját már bevált hirdetési platformjával. "A két cég hatékonyabb módszert kíván nyújtani a keresőmarketingben és a megjelenő, display internetes hirdetések területén" - közölte Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!