A Google rengeteg pénzt - pontosan 3,1 milliárd dollárt - szánt a DoubleClick felvásárlására, ami nem biztos, hogy bölcs döntés volt a keresőóriás részéről az AFP hírügynökségnek nyilatkozó szakértő szerint.
A YouTube felvásárlása után a Google-ra óriási nyomás nehezedett, mivel a videómegosztó portál miatt - amelyet a cég 1,64 milliárd dollárért szerzett meg novemberben - szerzői jogvitával kellett szembenéznie. A keresővállalat szerint a DoubleClick felvásárlása stratégiai lépés, ugyanakkor a szakemberek többsége pénzpazarlásról beszél.
Egy San Francisco-i befektető cég, a Hellman és Friedman egymilliárd dollárt fizetett a DoubleClickért 2005 júniusában és egy évvel később kétszer annyiért adott túl rajta. "A reklámcég nem ér háromszor annyit a kezdeti áránál" - közölte a hírügynökségnek nyilatkozó szakértő, vitatva, hogy a Google nyert volna a felvásárlással.
Az internetkereső óriás egyesíti majd a DoubleClick technológiáját a saját már bevált hirdetési platformjával. "A két cég hatékonyabb módszert kíván nyújtani a keresőmarketingben és a megjelenő, display internetes hirdetések területén" - közölte Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója.