2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei második negyedévben 237 százalékkal nőtt éves alapon a Facebook nyeresége, elérve a 791 millió dollárt. A bevétele 61 százalékkal ugrott meg és 2,91 milliárd dollár lett.

A bevétel már a kilencedik egymást követő negyedévben lett több a vártnál, ebben nagy szerepet játszik a jó reklámértékesítés.

A Facebook reklámbevételeinek 62 százaléka már mobileszközökről származik. Az eMarketer piackutató szerint a táblagépek és okostelefonok hirdetési piaca az Egyesült Államokban idén fontosabb lesz, mint az újságoké, a hetilapoké és a rádióké.

Amerikában a mobileszközök reklámpiacának értéke 17,7 milliárd dollár körül van, 2014 végére a Facebooknak 18 százalékos piaci részesedése lehet, két éve csak 9 százalék volt. A piacvezető Google részesedése 49,8 százalékról 39,8 százalékra csökken decemberre.

A vállalat részvényesei annak is örülhetnek, hogy a Facebook közösségi oldalának még mindig nő a felhasználói köre. A második negyedévben 1,32 milliárd ember legalább havonta egyszer bejelentkezett a Facebook oldalára, 3,5 százalékkal többen, mint az első negyedévben. Az oldalt napi rendszerességgel látogatók száma 802 millióról 829 millióra nőtt júniusra.

Ahol gyengén teljesít a Facebook, az az innováció. Több saját készítésű applikációt is gyártott mobileszközökre (Poke, Paper, Slingshot), de ezeket nem fogadták kitörő örömmel a felhasználók. A Facebook sikeresnek tartja Messenger applikációját, de mivel ez a mobileszközökön kötelező a Facebook üzenetek küldéséhez, ezért nem számít mérvadónak.

Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint jó negyedévük volt, de még nagyon sok lehetőség van a növekedésre. A vállalat negyedéves jelentésének ismertetése után a Facebook részvényárfolyama történelmi csúcsra, 75 dollárra nőtt a tőzsdén kívüli forgalomban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!