A bevétel már a kilencedik egymást követő negyedévben lett több a vártnál, ebben nagy szerepet játszik a jó reklámértékesítés.
A Facebook reklámbevételeinek 62 százaléka már mobileszközökről származik. Az eMarketer piackutató szerint a táblagépek és okostelefonok hirdetési piaca az Egyesült Államokban idén fontosabb lesz, mint az újságoké, a hetilapoké és a rádióké.
Amerikában a mobileszközök reklámpiacának értéke 17,7 milliárd dollár körül van, 2014 végére a Facebooknak 18 százalékos piaci részesedése lehet, két éve csak 9 százalék volt. A piacvezető Google részesedése 49,8 százalékról 39,8 százalékra csökken decemberre.
A vállalat részvényesei annak is örülhetnek, hogy a Facebook közösségi oldalának még mindig nő a felhasználói köre. A második negyedévben 1,32 milliárd ember legalább havonta egyszer bejelentkezett a Facebook oldalára, 3,5 százalékkal többen, mint az első negyedévben. Az oldalt napi rendszerességgel látogatók száma 802 millióról 829 millióra nőtt júniusra.
Ahol gyengén teljesít a Facebook, az az innováció. Több saját készítésű applikációt is gyártott mobileszközökre (Poke, Paper, Slingshot), de ezeket nem fogadták kitörő örömmel a felhasználók. A Facebook sikeresnek tartja Messenger applikációját, de mivel ez a mobileszközökön kötelező a Facebook üzenetek küldéséhez, ezért nem számít mérvadónak.
Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint jó negyedévük volt, de még nagyon sok lehetőség van a növekedésre. A vállalat negyedéves jelentésének ismertetése után a Facebook részvényárfolyama történelmi csúcsra, 75 dollárra nőtt a tőzsdén kívüli forgalomban.
MTI