4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az RTL-en futó Celeb vagyok ments ki innen továbbra is óriási közönségsiker, ráadásul a korábban a TV2 átlaga felett teljesítő Édes életet is leradírozta. A kisebbik kereskedelmi csatorna egyedül a Sztárban sztár töretlen sikerével vigasztalódhat.

Az RTL Klub műsorai időnként ellenállhatatlannak tűnnek, és fölényesen túlszárnyalják a konkurens tévéadók nézőszámait. Így például a hétköznapokon hiába szervezte át némileg a műsorrendjét a TV2, nemhogy nem sikerült a tetemes hátrányukon faragni, hanem az tovább nőtt.

Ráadásul két eddigi legsikeresebb hétköznapi produkciójuk is jócskán alulteljesített a korábbiakkal összevetve. A rossz széria már a késő délutáni órákban elkezdődött, hiszen a hírműsorok versenyét eddig a TV2 uralta. Volt ugyan olyan célcsoportok (18-49 nagyvárosi nézők), ahol az RTL Klub Híradója szeptember óta felvette a versenyt a Tényekkel, de nem volt egyetlen olyan célcsoport (a 18-49 évesek, vagy a 18-59, vagy a teljes lakosságot tekintve) sem, amelyben megelőzte volna a TV2-t. Nos, a múlt héten összességében még mindig a Tények volt a jobb, ám kedden például a híradó már feladta a leckét, és 18-49-ben megelőzte a konkurens műsort. Ráadásul a korábbi utcahossznyi előnyéből jócskán leadott a Tények.

Ezt követően a hét órás műsorsávban (18-49 évesek körében) az Éjjel-nappal Budapest már többnyire jobb volt, mint a Tények utolsó félórája, a Jóban rosszban pedig mérsékelten tudott csak a hírműsor sikeréből profitálni. Igaz, a szappanopera és a Bumm! című vetélkedő legalább a csatorna áltagos közönségaránya közelében teljesített. A múlt héten reaktivált Családi titkok viszont nagyon nem hozta a számokat, ráadásul a csatornáról elkapcsoló nézők az eddig jól teljesítő Édes életre sem tértek vissza. Így a TV2 realityje jelentősen visszaesett, időnként a korábbi közönségarányának nagyjából a felét hozta.

A TV2 műsorok természetesen – részben – azért szerepeltek gyengébben, mert a nézők inkább az RTL-es műsorokat választották. Ahogy fentebb írtuk az Éjjel-nappal Budapest hozta a szokásos magas közönségarányt, és a Barátok közt sem okozott meglepetést. A Celeb vagyok ments ki innen pedig úgy tűnik, nem csak az újdonság varázsa miatt szerepelt kiválóan a bemutatkozó hetében, a folytatás is látványos számokat eredményezett. Az öt legnézettebb múlt heti műsorból (18-49 éves korosztályt tekintve) három a Celeb vagyok valamely része volt.

Azonban ez a formátum sem verhetetlen, ez vasárnap bebizonyosodott, amikor a műsor "leszerepelt" a Sztárban sztárral szemben. A TV2 számára a zenés showműsor sikere lehet a hétköznapokra a gyógyír, hiszen ismét kimagasló számokat ért el a program, amivel a mögöttünk hagyott hét legnézettebb műsora lett.

Rendszeres olvasóink számára talán felmerül, hogy mi történt az X-Faktorral, amely az elmúlt hetekben éves nézőcsúcsot ért el. A tehetségkutató egy klasszikusnak, a Játék határok nélkül című ügyességi vetélkedőnek esett részben áldozatul. Ugyan a szombat estén az X-Faktor volt a legnézettebb, ám az M1 műsora is jelentős nézőtábort ért el, és idősávjában a TV2-t megelőzve teljesített.

Heti összevetésben a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19-23 óra között a hét hat napját az RTL Klub nyerte, míg vasárnap a TV2 volt a jobb. Összesítve az RTL Klubot átlagosan a tévé előtt ülők 25,2 százaléka követte, míg a TV2 14,3 százalékra kapaszkodott fel. Az RTL-es kábelcsatornák közül ezúttal is a Cool volt a jobb (6,3% SHR), majd szoros versenyben következett a F+ (5,3% SHR) és az M1 (5,2% SHR). A középmezőny sereghajtója a Viasat3 (4,2% SHR) lett.

Szokás szerint közelebb volt egymáshoz az RTL Klub és a TV2, ha a szélesebb merítésnek tekinthető 19-59-es korosztályon (18-23 óra között) nézzük a számokat. Ebben az összevetésben ugyanis az RTL Klub 23,7 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2-t átlagosan a tévé előtt ülők 16 százaléka nézte.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!