2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A sör kiskereskedelmi forgalma mennyiségben hat százalékkal, értékben tíz százalékkal nőtt tavaly 2006-hoz képest - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.

A cég pénteki közleménye szerint a dobozos sör iránti kereslet annak ellenére növekszik, hogy átlagára magasabb, mint az üveges termékeké, egy liter dobozos sör ára 286 forint volt tavaly év végén, míg egy évvel korábban 277 forint. Egy liter üveges sörért 2007-ben 266 forintot kellett fizetni átlagosan, szemben az egy évvel korábbi 258 forinttal.

A fémdobozos sör piaci részesedése 54-ről 57 százalékra nőtt tavaly, az üveges termékeké 44-ről 39 százalékra csökkent, a maradék négy százalék a műanyag palackok és az egyéb kiszerelések között oszlik meg.

A kereskedelmi márkák részaránya a sör mennyiségi eladásaiból decemberben 21 százalék, egy, illetve két évvel előtte pedig egyaránt 18 százalék volt. Az erősödése csak részben jár együtt a modern bolttípusok térnyerésével.

A sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 19 százalékról 22 százalékra emelkedett 2006-ról 2007-re. Viszont a 401-2.500 négyzetméteres bolttípusé 28 százalékról 27 százalékra csökkent. A kisebb üzletek közül a garázsdiszkont tudta 3 százalékos mutatóját 4 százalékosra növelni - olvasható a közleményben.

A kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 56 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 36 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést regisztrált a Nielsen.

Az alkoholmentes sörökre változatlanul a összes bolti eladás 3-4 százaléka jutott - közölte a Nielsen.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!