Iparági becslések szerint a német diszkontlánc forgalma tavaly több mint ötödével, 21 százalékkal hétmilliárd dollárra növekedett az Egyesült Államokban, írja a Spiegel.
Van hova növekedni az USA-ban
A cég összességében a leggyorsabban növekvő láncok egyikének számít az amerikai piacon: 2008-ban száz új üzletet nyitott a tengerentúlon, az ezredik amerikai Lidl-boltot pedig a közelmúltban adták át. A társaság csak Texas államban 25 egységet létesít ebben az évben, emellett ugyanitt 50 millió dollárból egy terjesztési központot is létre kíván hozni. Ezzel együtt van még hova fejlődnie, hiszen jelenleg csak 25. az amerikai élelmiszeripari láncok ranglistáján, adja hírül a német lap.
Magyarországon a Lidl 2004-ben jelent meg, 2005-ben 51, 2006-ban 68, 2007-ben 90, 2008-ban pedig 105 üzlettel rendelkezett, jelenleg pedig már 116 egységet működtet. Igaz, a kezdetben évi 32-33 százalékos növekedési ütem tavaly 16 százalékra csökkent, idén pedig eddig 10 százalékkal nőtt az üzletek száma Magyarországon 2008-hoz képest.
A Lidl – a Plus és a Penny Market után - a harmadik legtöbb egységgel rendelkező diszkontlánc volt itthon 2008 végén, hozzá tartozott a magyarországi diszkontüzletek 19 százaléka.
165 milliárdos forgalom itthon
Az átlagosan 1200 négyzetméter alapterületű boltok országos elhelyezkedésűek, Budapesten és vonzáskörzetében mindössze az üzletek 18 százaléka található.
A Nielsen idén áprilisban közölt 2008-as statisztikái szerint a német diszkontlánc tavaly igen komoly mértékben, 33 százalékkal 164,7 milliárd forintra növelte forgalmát Magyarországon, amivel már a nyolcadik legnagyobb élelmiszereket, vegyiárukat és kozmetikumokat forgalmazó kereskedelmi láncnak számít. Egy évvel korábban a bővülés üteme még ennél is nagyobb, 40 százalék volt.
Menedzsment Fórum