A General Motors 5,5 milliárd dollár megtakarításra kíván szert tenni hatékonyságnövelő intézkedésekkel az elkövetkező három évben elsősorban a logisztikai, termelési, beszerzési és adminisztratív költségeinek a csökkentésével. Az így felszabaduló összeget fejlesztési beruházásokra szánja fordítani, azon belül is az autonóm járműtechnológia programjának finanszírozására.
A GM jövőre kezdi meg az autonóm járművek közlekedési próbáját Chevrolet Volt plug-in hibrid modellekből álló flottával. Ezzel összefüggésben Mary Barra vezérigazgató egyúttal bejelentette két jármű és fuvarmegosztó szolgáltatás megindítását is, amelyektől újabb bevételi források kiépítését várja a GM. A tesztüzem keretében a GM alkalmazottai okostelefon alkalmazással rendelhetnek majd maguknak autonóm módon közlekedő Chevrolet Volt autókat. A kísérletek célja, hogy "a GM a szolgáltatások egy egész csomagjával állhasson az A-tól B pontig eljutni kívánó ügyfelei rendelkezésére".
A GM termékfejlesztési igazgatója, Mark Reuss jelezte, hogy az elektromos autók hajtásához szükséges akkumulátorok ára 2018-ra annyira le fog csökkenni, hogy a járművek vételára már versenyképes lehet a belsőégésű motorokéval. Az akkumulátorok ára a kilowattóránkénti 145 dollárról 100 dollárra csökkenhet 2018-ig - mondta.
Mary Barra közölte, hogy növekedési programja keretében a GM jövőre részvényenként 5,0-5,5 dollár nyereséget tervez elérni. Az idén nyeresége várhatóan 4,50 dollár lesz részvényenként a 2014-es 4,12 dollár után. Bevételarányos (adó előtti) nyereségessége a következő évtized elejére 9-10 százalékra emelkedik a jelenlegi 6,8 százalékról.
Bevételében pedig az új és a felfrissített modellek részarányát a jelenlegi 26 százalékról 40 százalékra emeli az évtized végéig.
MTI