3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csaknem hatodával mintegy hatvan milliárd forintra csökkentek a reklámbevételek 2009-ben a hazai televíziós piacon. A múlt évet különösen a földi sugárzású országos adók szenvedték meg, amelyeknek több mint húsz százalékos esést kellett lenyelniük. A reklámpiac árbevétele összességében a 2005-ös szintre esett vissza.

Összement a reklámtorta

59 milliárd 954 millió forint volt tavaly a televíziós reklámpiac összárbevétele - ez 16 százalékos csökkenést jelent 2008-hoz képest, hangzott el a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Nagy pofon az országos tévéknek

Különösen nagyot zuhantak a földi sugárzású országos csatornák bevételei - a csaknem 21 százalékos csökkenés miatt "mindössze" 48 milliárd forint reklámpénz folyt be a kasszájukba. Ezzel szemben a tematikus csatornák 10 százalékos növekedésre voltak képesek, ami csaknem 12 milliárd forint bevételt eredményezett.

Igaz, utóbbiak növekedése jelentős részben annak tudható be, hogy tavalyhoz képest jelentősen bővült az adatot szolgáltatók száma. Az országos csatornák esetében viszont a valódi helyzetet tükrözi a reklámbevételek zuhanása, mondta el a sajtótájékoztatón Németh Valentin, a felmérés elkészítésében résztvevő Ernst&Young senior tanácsadója.

"A reklámpiac visszaesésének egyértelműen az országos tévék voltak a legnagyobb vesztese"” – kommentálta a számokat Málnay B. Levente, a MEME elnöke. Utalt azonban arra, hogy a három országos tévé összességében 49 százalékos nézettséggel rendelkezik, aminek következtében reklámpiaci súlyuk még mindig nagyon jelentős.

Az mfor.hu azon kérdésére, milyen arányban oszlottak meg a bevételek a három nagy piaci szereplő között, Németh Valentin az információk bizalmas voltára hivatkozva nem közölt adatot. Ami a bevételtípusokat illeti, a reklámszpotokból származó bevételek mintegy 57,5 milliárd forintot tettek ki, míg szponzorációra 2,5 milliárd forintot költöttek a hirdetők, ami szintén komoly csökkenést jelez.

Nincs ok pánikra

Németh Valentin szerint a televíziós reklámpiac összességében a 2005-ös szintre esett vissza tavaly. "Ez elsősorban a válságra vezethető vissza; nem hisszük, hogy jelentős instabilitás lenne a piacon" - tette hozzá.

A felmérésben összesen 44 televízió szolgáltatott adatot, ők összességében 89 százalékos nézettséggel rendelkeznek. Az adatok csupán az "alap-reklámtevékenységre" vonatkoznak, tehát az ügynökségi jutalékok vagy éppen a barterüzletek nem szerepelnek benne.

A MEME a rádiós reklámpiacról idén nem közölt számokat, ennek oka az országos kereskedelmi rádiók lecserélődése.

Wéber Balázs

Menedzsment  Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!