Klasszis Klub online találkozó

Módosult a program!

Május 13. 15:30

Vendég: Dávid Ferenc, a VOSZ volt főtitkára

Legyen előfizetőnk, és regisztrálhat rendezvényünkre!

Előfizetés



		
	

Elérkezett a "kreativitás alapú gazdaság" kora, melyben a marketing és a kommunikáció létfontosságú szerepet játszik - derült ki a Weber Shandwick és a KRC Research legújabb kutatásából. A kutatás szerint a kreativitás alapú gazdaság olyan gazdasági rendszer, melynek fő hajtóereje az ötlet és az innováció, és ahol az eddiginél kisebb szerep jut a tárgyi tudásnak és az oktatásnak.

A marketing és a kommunikáció kulcsfontosságú a vállalati növekedés szempontjából - erősítette meg a Weber Shandwick kutatása. A megkérdezett vállalati vezetők 86 százaléka arról számolt be, hogy a marketing és a kommunikáció az elmúlt két év során a siker egyre fontosabb elemévé vált.

"A kreativitás alapú gazdaság rákényszeríti a vállalatokat, hogy újragondolják a vállalati stratégia alapvető elemeit. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy ez a gondolkodás jelentősen átalakítja a vállalatok működését a termékfejlesztéstől kezdve a fogyasztói visszajelzések kezelésén át a marketingkommunikációig. Úgy tűnik, hogy a kreativitás alapú gazdaság alapvetően megváltoztatja az üzlet természetét" - mondta Billee Howard, a Weber Shandwick ügyvezető alelnöke, a Nemzetközi Stratégiai Média Csoport vezetője.

A marketing és kommunikáció növekvő jelentősége

A megkérdezett vállalati felsővezetők többsége egyetértett abban, hogy a kreativitás alapú gazdaság nem ideiglenes, múló jelenség. Közel kétharmaduk (64 százalék) szerint a kreativitáson és innováción alapuló gazdaság állandósult, és csupán kevesebb, mint egynegyedük (24 százalék) gondolta átmenetinek.

Tízből minden hetedik vállalati vezető (68 százalék) arról számolt be, hogy az ötletek és az innováció fontosabbá válásával kiterjesztették vállalatuk kommunikációs stratégiáját, minden nyolcadik vállalatvezető (84 százalék) pedig elismerte, hogy cégük a következő öt évben valószínűleg átalakítja a hirdetési, marketing és kommunikációs gyakorlatát annak érdekében, hogy megfeleljen a kreativitás alapú gazdaság által támasztott követelményeknek.

Jennifer Risi, a Weber Shandwick Nemzetközi Stratégiai Média Csoport ügyvezető alelnöke elmondta: "aránylag könnyen nyomon követhető a kreativitás alapú gazdaság születése. A globalizáció és - nagyrészt az internetnek köszönhetően - a könnyen hozzáférhető információ ahhoz vezetett, hogy a tudás mindennapi árucikké vált. A gyártásban és a termelékenységben bekövetkezett fejlődésnek köszönhetően - ami gyakorlatilag minden ágazatban megtörtént - a valaha kulcsfontosságú üzleti tényezők, mint a minőség, az ár és a termék világszerte könnyedén reprodukálhatók. A termék-innovációt azonban nem lehet egyszerűen lemásolni, így a cégek a régebben "megfoghatatlannak" tartott kreativitást és az üzleti folyamatok innovációját tekintik sikerük meghatározó elemeinek."

"A kreativitás alapú gazdaság befolyása a teljes üzleti szférában növekszik. Ezt nem szabad alábecsülnünk - tette hozzá Risi. Ennek megfelelően a vállalatoknak - amennyiben versenyképesek akarnak maradni - alapvető változásokat kell végrehajtaniuk, és kezdeményezően kell fellépniük a piacon."

Fogyasztók az innováció középpontjában

A kreativitás alapú gazdaság középpontjában a fogyasztók által vezérelt innováció áll: a fogyasztók véleményét beépítik a marketing és a K+F folyamatokba is. A megkérdezett üzleti vezetők három fő stratégiát vázoltak arra a kérdésre, hogy cégük hogyan építi be terveibe a kreativitás alapú gazdaság koncepcióját: nagyobb gondot fordítanak a fogyasztók véleményének megértésére és hasznosítására; minden, a tájékozott döntéshez szükséges információt megadnak a fogyasztóknak; valamint megjósolják azok igényeit és szükségleteit, mielőtt az megfogalmazódna bennük.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.