Roland Jurecka elmondta: a szakértői jelentés ugyan csak szeptember elején lesz készen, de a Strabag rendelkezik azzal a technológiával, amely alkalmas biztonságos alagút építésére. A mostani leállás pedig azért nem lényeges, mivel az ütemtervet jóval megelőzve folytak a munkák - tette hozzá.
A beomlás miatt keletkezett kárt "kétszámjegyű millió dollár"-ban határozta meg, amelynek egy részét a biztosítójuk állja, a másikat - a szerződés szerint - maguk viselik.
A sajtótájékoztatón Szabó Pál miniszter elmondta, hogy az államot mint megrendelőt csak a végső határidő érdekli, és megnyugvással vette tudomásul, hogy azt a Strabag tartani tudja. Kizártnak nevezte, hogy Pécset, Európa majdani kulturális fővárosát ne lehetne megközelíteni autópályán 2010-ben.
Szabó Pál és Roland Jurecka egyaránt kizárta azt, hogy új nyomvonalon vezessék az autópályát. A választott nyomvonal a legkedvezőbb, attól eltérve csak természetvédelmi területen lehetne vezetni az utat.