2001. november 9. 11:00

Az internetes vásárlások egyszerűsítése, a csomagszállító-cégek költségeinek csökkentése és nem utolsó sorban a vásárlók kényelme érdekében a Texaco olajcég gyűjtőpontokat létesítene benzinkútjainál az interneten vásárolt áruk átvételére.

Mint az origo beszámolt róla az internetes vásárlások egyszerűsítése, a csomagszállító-cégek költségeinek csökkentése és nem utolsó sorban a vásárlók kényelme érdekében a Texaco olajcég gyűjtőpontokat létesítene benzinkútjainál az interneten vásárolt áruk átvételére. A gyűjtőpontok szolgáltatásait szakértők szerint a későbbiekben postai szolgáltatásokkal lehetne bővíteni. Az áruelosztó-bázisok létrejöttének egyik akadálya a benzinkutaknál tapasztalható helyhiány.

Az amerikai Texaco olajcég azt tervezi, hogy az interneten vásárolt áruk számára felvevő-pontokat létesít benzinkútjainál. Az új szolgáltatással az ingázók ezreit próbálják megcélozni, akiknek így kényelmesebb lenne munka után a töltőállomásokon átvenni a megrendelt árut, mint munkaidőben várni a csomagküldő szolgálatot - írja a BBC.

A szolgáltatás bevezetésével jóval olcsóbbá válhat az online vásárlás - véli Mike Phillips, a Datamonitor elemzője. Phillips hozzátette, hogy átlagosan 2,2 áru-kiszállítás végződik sikeresen, és ilyen gyűjtőpontok felállításával ez a szám 1-re csökkenhet, jelentősen mérsékelve a kiszállítást végző cégek költségeit.

Az elemző szerint a gyűjtőpontok szolgáltatásait a későbbiekben tovább lehetne bővíteni, például postai küldeményekkel. A szolgáltatás beindításához azonban először a benzinkutak szűkös helyproblémáit kellene megoldani, ezen kívül a töltőállomások jelenlegi személyzete sem lenne elegendő a gyűjtőpontok üzemeltetéséhez. Ezért az egyik elképzelés szerint a vásárlók a pályaudvarokon használatos csomagmegőrző automatákhoz hasonló szekrényekből vennék át az árukat - véli a szakértő.