Hány állomás újul meg összesen? A lapozós rendszer.
Ami a további lépéseket illeti, a vasúttársaság a következő években - nagyrészt uniós forrásból - 120 állomáson tervez felújítást, így a jelenlegi elavult vizuális tájékoztató berendezéseket új, EU-kompatibilis készülékekre cseréli majd le. Ezek a beruházások az ütemezett vonali rekonstrukciós munkák keretén belül fognak megvalósulni.
Fókuszban a tisztaság
A szolgáltatások színvonalának javítása érdekében egyébként a vasúttársaság júliusban önállósult személyszállító üzletága, a MÁV Start Zrt. már indulásakor lépéseket tett vagy - egyes esetekben - ígért. (Erre annál is inkább szükség volt, mivel januárban átlagosan 16, májusban pedig 17 százalékkal emelkedtek a jegyárak.)
A program részeként az eddiginél jobban figyelnek a tisztaságra. A kocsikat jelenleg húsz százalékkal nagyobb gyakorisággal takarítják, mint július előtt, emellett újításként mintavételes eljárást vezetett be a tisztítási feladatok ellenőrzésére. Ha a minőség nem megfelelő, akkor a takarító céggel szemben szankciókat alkalmaznak. Összességében a tavalyi kétmilliárdról 2,2 milliárd forintra nő idén a személyszállító járművek tisztítására fordított keret.
A vasúttársaság szerint egyébként a naponta futó háromezer vonatból mintegy 3-400-zal van probléma tisztaság szempontjából, főleg ezeken próbálnak látható változást elérni.
Olvasóink többsége szerint ez egyelőre nem sikerült: lapunk szeptemberi szavazásán a válaszadók több mint fele úgy vélekedett, hogy a MÁV szerelvényei "ugyanolyan koszosak, mint régen".
A szolgáltatás színvonalának javítását szolgálja az is, hogy július elsejétől az IC-k 15 percet meghaladó késésekor csak vis maior esetben nem fizetik vissza a pótdíjat az utasnak - vis maiornak számítanak például a katasztrófák, viharok, balesetek -, emellett az utaspanaszokat az eddigi harminc helyett 15 nap alatt vizsgálják ki.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum