A bejelentésre egy nappal azután került sor, hogy a WPP Group PLC, a világ második legnagyobb reklám- és marketing konglomerátuma bejelentette: 649 millió dollárért felvásárolná a 24/7 Real Media Inc. internetes reklámcéget. Korábban úgy gondolták, hogy a Microsoft tehet árajánlatot a 24/7 vállalatra - közölte az AP.
A múlt hónapban a Google hozta nyilvánosságra, hogy megvásárolja
a hasonló profilú Double Click Inc.-t3,1 milliárd dollárért, a Yahoo pedig a magánkézben lévő Right Media Inc.-t szerzi meg 680 millió dollárért.
A Microsoft-felvásárlás lezárására várhatóan 2008 első félévében kerül sor. Az akvizíció feltehetőleg nem befolyásolja jelentősen a cég éves pénzügyi jelentését.
Az aQuantive - amelynek jelenleg 2600 munkatársa van - Seattle-ben folytatja működését mint a Microsoft internetszolgáltató cége. A vállalat 2006-ban 54 millió dollár profitról számolt be 442,2 millió dolláros értékesítés mellett.