Az októberre befejeződő, saját erős fejlesztéssel a cég éves kapacitása csaknem tíz százalékkal (94 millió literrel) bővül, és megközelíti az egymilliárd litert. A CCBM az aszeptikus gépsorral előállított szénsavmentes, tartósítószer nélküli termékeket (jeges teákat, gyümölcsitalokat) a közép-európai régióban értékesíti majd. A beruházással az idénre várható, öt százalék körüli kivitel tíz százalék fölé nőhet 2008-tól.
A CCBM tavaly két számjegyű forgalom- és bevételnövekedést ért el - közölte az ügyvezető igazgató, de konkrétumokról nem kívánt nyilatkozni. A magyar társaság - a másik 27 leányvállalattal együtt - a Coca-Cola Hellenic Bottling Companyhez tartozik, amely korábban 13 százalékos forgalombővülésről és százmilliárd forintnak megfelelő adózott nyereségről számolt be cégcsoport szinten. A hazai cégnyilvántartási adatok szerint a CCBM 51 milliárd forintos bevételt realizált 2005-ben.
Tarsoly József szerint a Coca-Cola az idén a múlt évinél kisebb forgalombővülésre és a költségek növekedésére számít a kormányzati megszorító intézkedések miatt, és ennek megfelelően alakította ki az üzleti tervét is. Bizakodásra ad okot, hogy az első negyedévben az alkoholmentes italok iránti kereslet nem csökkent érzékelhetően. Az ügyvezető igazgató ugyanakkor hozzátette: a kormányzati döntések nem kedveznek a hazai élelmiszer-ipari gyártóknak, mert - különösen az exportpiacokon - jelentősen rontják a versenyképességet, közli a Világgazdaság.