A világ hetedik számú gumiabroncsgyártójának bevétele 2010 első három hónapjában 842,1 millió euró volt, 17,6 százalékkal több mint a tavalyi első negyedévben. A cég magyarországi eladásai 17 százalékkal nőttek. A jelentés szerint az első negyedéves jó eredmények egyrészt a Kínában, Koreában, és Európában tapasztalt erős forgalomnak köszönhetők, de a cég termelékenysége is jelentősen nőtt. Ezen kívül pozitív eredményt értek el a nagy teljesítményű (UHP) gumiabroncsok értékesítésében, mivel a szegmensben folytatódott az erőteljes forgalomnövekedés. A nagy teljesítményű gumik eladásai az első negyedévben több mint 80 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.
A Hankook Tire termékeinek és szolgáltatásainak európai értékesítése 17 százalékkal nőtt, a feltörekvő piacokon 49, Közép-és Dél-Amerikában pedig 20 százalékos forgalombővülést könyvelhettek el. Tavaly a konszolidált adatok alapján a Hankook Tire globális forgalma rekordmagasságba, 4.809,9 milliárd koreai vonra (1 forint 6 von) emelkedett, ami 18 százalékos növekedés az előző évhez képest. A 2009-es üzemi eredmény 549,3 milliárd von lett, csaknem az ötszöröse a 2008-ban elért eredménynek.
Tavaly a Hankook magyarországi gumiabroncs-értékesítésének árbevétele 48,550 milliárd forint volt, ez 55,8 százalékos emelkedés a 2008-as 31,770 milliárd forinthoz képest. Az üzemi eredmény 1,171 milliárd forint volt, a 2008-as 8,495 milliárd forintos üzemi veszteséget követően.
MTI/Menedzsment Fórum