Az utazással kapcsolatos információkat ma már döntő részt a világhálón szedik össze az érdeklődők: a válaszadóK 87,8 százaléka barangol az interneten utazása megtervezése érdekében. Ezzel szemben az utazási irodák katalógusait mindössze 47,9, a barátok és ismerősök jótanácsait 42,8 százalék használja erre a célra.
Ugyancsak érdekes, hogy a férfiak jobban bíznak az online módszerekben: a megkérdezett férfiak 90,4, míg a nőknek csak 86,1 százaléka nevezte meg a világhálót információs forrásként.
Repjegyet és szállást is neten foglalunk
Egyre fontosabb az internet az utazási szolgáltatások megvásárlása szempontjából is. Gyakorlatilag minden második válaszadó használta már számítógépét arra, hogy repülőjegyet, szállást vagy más szolgáltatást foglaljon le.
Afelmérés adatai szerint hotelszobát vagy más típusú szállást már a válaszadók ötven százaléka foglalt a világhálón. 45 százalékuk vett már ilyen módon repülőjegyet és 41 százalékuk fizetett ilyen módszerrel kulturális szolgáltatásokért, például koncertjegyért.
’A válaszadók 31,07 százaléka szívesebben intézi magyar nyelven foglalásait. Az egyik leglényegesebb szempont azonban az ár, a válaszadók csaknem fele (47 százalék) ezt jelölte meg” - mondta Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős kereskedelmi igazgatója.
Terjed az online check-in is
Egyre bátrabban vesszük igénybe a légitársaságok által nyújtott kényelmi szolgáltatásokat is. Minden ötödik megkérdezett (17,6 százalék) használta már az internetes bejelentkezést (online check-in), illetve internetről nyomtatta ki beszállókártyáját. Hasonlóan népszerű az ülőhely kiválasztása a fedélzeten (11,7 százalék).
A BA utasai is egyre nagyobb mértékben használják ki ezeket az online lehetőségeket. Júliusban a Budapestről induló utasok 19,5 százaléka jelentkezett be járatára a cég honlapján, és 11,5 százalékuk nyomtatta ki innen beszállókártyáját.
A BA és a Menedzsment Fórum 2008. júniusában végzett közös felmérésére mintegy 1500 internetező válaszolt.
Menedzsment Fórum