2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel minden második magyar utazó az interneten foglal repülőjegyet, szállást vagy más szolgáltatást, derül ki a British Airways és az mfor.hu közös internetes felméréséből.

Az utazással kapcsolatos információkat ma már döntő részt a világhálón szedik össze az érdeklődők: a válaszadóK 87,8 százaléka barangol az interneten utazása megtervezése érdekében. Ezzel szemben az utazási irodák katalógusait mindössze 47,9, a barátok és ismerősök jótanácsait 42,8 százalék használja erre a célra.

Ugyancsak érdekes, hogy a férfiak jobban bíznak az online módszerekben: a megkérdezett férfiak 90,4, míg a nőknek csak 86,1 százaléka nevezte meg a világhálót információs forrásként.

Repjegyet és szállást is neten foglalunk


Egyre fontosabb az internet az utazási szolgáltatások megvásárlása szempontjából is. Gyakorlatilag minden második válaszadó használta már számítógépét arra, hogy repülőjegyet, szállást vagy más szolgáltatást foglaljon le.

Afelmérés adatai szerint hotelszobát vagy más típusú szállást már a válaszadók ötven százaléka foglalt a világhálón. 45 százalékuk vett már ilyen módon repülőjegyet és 41 százalékuk fizetett ilyen módszerrel kulturális szolgáltatásokért, például koncertjegyért.

’A válaszadók 31,07 százaléka szívesebben intézi magyar nyelven foglalásait. Az egyik leglényegesebb szempont azonban az ár, a válaszadók csaknem fele (47 százalék) ezt jelölte meg” - mondta Anna Ingham-Grant, a British Airways Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős kereskedelmi igazgatója.

Terjed az online check-in is

Egyre bátrabban vesszük igénybe a légitársaságok által nyújtott kényelmi szolgáltatásokat is. Minden ötödik megkérdezett (17,6 százalék) használta már az internetes bejelentkezést (online check-in), illetve internetről nyomtatta ki beszállókártyáját. Hasonlóan népszerű az ülőhely kiválasztása a fedélzeten (11,7 százalék).

A BA utasai is egyre nagyobb mértékben használják ki ezeket az online lehetőségeket. Júliusban a Budapestről induló utasok 19,5 százaléka jelentkezett be járatára a cég honlapján, és 11,5 százalékuk nyomtatta ki innen beszállókártyáját.

A BA és a Menedzsment Fórum 2008. júniusában végzett közös felmérésére mintegy 1500 internetező válaszolt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!