A piackutató vállalat közleménye szerint a gyümölcsjoghurt annyira kedvelt, hogy a kiskereskedelemben négy és félszer annyit forgalmaztak belőle, mint a natúrból: míg a natúr joghurtból az éves értékesített mennyiség meghaladta a 11 ezer tonnát, addig a gyümölcsjoghurté az ötvenezret.
Értékben a natúr joghurt piacának mérete csaknem elérte a hatmilliárd forintot, a gyümölcsösé pedig meghaladta a 26 milliárdot. Mindkét terméknél a növekedés mértéke hat-hat százalék az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Mennyiségben a natúr változat kiskereskedelmi forgalma hat százalékkal nőtt 2007. március-2008. februárban az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, a gyümölcsjoghurté azonban két százalékkal csökkent.
A joghurt jellemző eladáshelye a modern, négyszáz négyzetméteresnél nagyobb bolttípus. Gyümölcsjoghurtból a négyszáz négyzetméternél nagyobb csatornákra jut a forgalom hetven százaléka. Ugyanakkor öt százalékponttal csökkent a négyszáz négyzetméteres vagy annál kisebb boltok piaci részesedése, az előző évhez képest. A natúr joghurt kiskereskedelmi forgalmában még nagyobb, 75 százalékos a nagy, modern bolttípusok részaránya.
A Nielsen szerint az árak emelkedése követte az alapanyagok drágulását. Így például míg egy kilogramm natúr joghurt átlagos fogyasztói átlagára a tavalyelőtti januári adatok szerint 410 forint, addig a tavalyi hasonló időszakban 474, idén pedig már 547 forint. A növekedés mértéke a legutóbbi egy év során 16 százalék. A gyümölcsjoghurtnál jóval kisebb ütemben változtak a fogyasztói átlagárak.