2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarországi joghurtfogyasztás 2007 márciusa és 2008 februárja között meghaladta a hatvanezer tonnát, értékben számolva pedig a harmincmilliárd forintot - közölte a Nielsen piackutató vállalat kedden.

A piackutató vállalat közleménye szerint a gyümölcsjoghurt annyira kedvelt, hogy a kiskereskedelemben négy és félszer annyit forgalmaztak belőle, mint a natúrból: míg a natúr joghurtból az éves értékesített mennyiség meghaladta a 11 ezer tonnát, addig a gyümölcsjoghurté az ötvenezret.

Értékben a natúr joghurt piacának mérete csaknem elérte a hatmilliárd forintot, a gyümölcsösé pedig meghaladta a 26 milliárdot. Mindkét terméknél a növekedés mértéke hat-hat százalék az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Mennyiségben a natúr változat kiskereskedelmi forgalma hat százalékkal nőtt 2007. március-2008. februárban az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, a gyümölcsjoghurté azonban két százalékkal csökkent.

A joghurt jellemző eladáshelye a modern, négyszáz négyzetméteresnél nagyobb bolttípus. Gyümölcsjoghurtból a négyszáz négyzetméternél nagyobb csatornákra jut a forgalom hetven százaléka. Ugyanakkor öt százalékponttal csökkent a négyszáz négyzetméteres vagy annál kisebb boltok piaci részesedése, az előző évhez képest. A natúr joghurt kiskereskedelmi forgalmában még nagyobb, 75 százalékos a nagy, modern bolttípusok részaránya.

A Nielsen szerint az árak emelkedése követte az alapanyagok drágulását. Így például míg egy kilogramm natúr joghurt átlagos fogyasztói átlagára a tavalyelőtti januári adatok szerint 410 forint, addig a tavalyi hasonló időszakban 474, idén pedig már 547 forint. A növekedés mértéke a legutóbbi egy év során 16 százalék. A gyümölcsjoghurtnál jóval kisebb ütemben változtak a fogyasztói átlagárak.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!