A brit dolgozók havonta 14 órát és 40 percet töltenek a különböző közösségi oldalakon, állapította meg egy most publikált felmérés. Persze nem ez az egyetlen tevékenység, amely időrablónak bizonyul az irodákban. Az AXA által készített kutatás szerint ugyanis évente összességében 5 és fél nap megy kárba azzal, hogy az alkalmazottak a barátaikkal és családtagjaikkal váltanak leveleket és üzeneteket.
A weben azonban számtalan dolog elintézhető, legalábbis a britek szerint, akik élnek is a lehetőségekkel. Így a munkanapjukból további 50 percet szánnak ügyeik intézésére. Ez többnyire online vásárlás, vagy egy termék felkutatása szokott lenni, de igen népszerű a nyaralás internetes megszervezése is, sőt vannak, akik munkaidőben kötnek fogadásokat, illetve ilyen módon hódolnak játékszenvedélyüknek.
Magyarországon ugyan hasonló felmérés még nem készült, ám könnyen kikövetkeztethető, hogy a hazai munkavállalók is napi 10-15 percet áldoznak az online közösségi életre, ha figyelembe vesszük, hogy például az iwiw esetében (hasonlóan a kisebb látogatottságú konkurenséhez, a myVIP-hez) egy-egy felhasználóra átlagosan 40 oldalletöltés jut.
Mindamellett a "holtidő" örök problémának számít, hiszen számos korábbi felmérés bizonyította, hogy a munkahelyen eltöltött nyolc óra hozzávetőleg 20-30 százaléka kárba veszik. Míg korábban a munkahelyi pletyka, az állandó kávé-, és cigarettaszünet vitte a prímet, addig manapság az internetes alkalmazásokban találják meg az alkalmazottak az "unaloműzés eszközeit".