Az internetes óriáscég szerint az új terület logikus kiterjesztése eddigi fő profiljának, az online kereskedelemnek, hiszen körülbelül 85 millió vásárlója olyan termékeket vesz meg, amelyek beüzemeléséhez és rendszeres szervizeléséhez szakember segítségére van szükség.
Az Amazon Home Services nevű szolgáltatás több hónapos New York-i, Los Angeles-i, és a cég székhelyén, Seattle-ben végzett tesztelés után hétfőn indult el élesben az Egyesült Államok jelentősebb városaiban, mintegy 700 különböző háztartási szolgáltatást kínálva az érdeklődőknek.
A rendszer használata a vevőknek ingyenes, a regisztráló szakemberek legtöbbjének viszont 10-20 százalékos jutalékot számít fel az Amazon. A cég minden bejelentkező szakembert ellenőriz, a vevőknek garanciát nyújt a teljes munkára.
Nem ez az első eset, hogy az Amazon bővíteni próbálja portfólióját: korábban különböző készülékek saját gyártásába fogtak, és internetes videoszolgáltatást is indítottak. A hasonló projektek azonban többnyire csökkentették végül a cég profitját, sőt olykor veszteséget is termeltek. A mostani bejelentésre kedvezően reagált a piac, hétfő délután emelkedett a részvények árfolyama.
MTI