1p

A General Motors (GM) amerikai autógyártó továbbra is védekezni kényszerül az ázsiai versenytársakkal, elsősorban a Toyotával szemben; hazai piaci részesedése az egy évvel ezelőtti 27,2 százalékhoz képest idén augusztusra 24,1 százalékra csökkent.

A cég pénzjutalommal igyekszik serkenteni a viszonteladókat, hogy ellensúlyozza a kedvezőtlen értékesítési mutatókat. A cég a 2006-os év hasonló időszakához képest idén eddig 9,4 százalékkal kevesebb autót forgalmazott.

A társaság azzal bátorítja a kereskedőket, hogy minden eladott kocsi után 250 dollárt fizet az értékesítőknek. A Buick, a Pontiac és a GMC gyártási részleg így akarja vonzóbbá tenni a járműveket, továbbá a Chevrolet és a Saturn is hasonló ösztönzőkhöz folyamodik.

A vállalat a viszonteladói jutalmak mellett a vevőknek nyújtott közvetlen kedvezményekkel is igyekszik útját állni az eladások csökkenésének. A detroiti vállalat - amelynek részvényei idén 2,4 százalékkal estek a New York-i tőzsdén - például ötéves futamidejű kamatmentes kölcsönt és akár négyezer dolláros vásárlói visszatérítést kínál kisteherautók vásárlása esetén, amelyekből idén 16,2 millió fogyott, ami 9 éve a legalacsonyabb mutató.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!