Az öt éve alapított és roppant gyorsan terjeszkedő Air Asia megkezdte az európai repterek meghódítását: a tervek szerint hamarosan két nagy-britanniai, majd egy dél-európai, illetve egy közép- és egy kelet-európai célállomást jelöl ki a társaság. Az első nyugat-európai járatot 2008 legelején indítja a cég, a közép- és kelet-európai térségbe jövő nyáron vagy ősszel érkezhetnek az első repülők, miután megérkeznek a céghez a hosszú távú repülésre alkalmas új repülőgépek.
Tony Fernandes, a cég vezetője kifejtette: szinte teljesen az ír Ryanair üzleti modelljét alkalmazzák, az értékesítésben kismértékben a brit EasyJetet követik. "Az ír példa azt is jelenti, hogy nálunk elsősorban a másodlagos repülőterek, tehát Sármellék és Debrecen jöhetnek szóba" - közölte a Tony Fernandes, aki a közelmúltban járt Budapesten, és megbízottai útján tájékozódott a magyarországi piaci lehetőségekről. Szerinte az itteni megjelenésüket segítheti a javuló infrastruktúra, a vásárlóerő növekedése és más piacok közelsége. Hozzátette, hogy az ázsiai közönség számára "egy felfedezni érdemes gyémánt Magyarország".
Tony Fernandes tisztában van azzal, hogy egyre több ázsiai vállalkozás jelenik meg Magyarországon, az elmúlt időben felgyorsultak a logisztikai fejlesztések, és több tucat távol-keleti cég már most regionális elosztó bázisként kezeli az országot. A tömegturizmus azonban még nem teljesen épült ki, noha az ázsiaiak érdeklődése mind számottevőbb Magyarország és a tágabb közép-európai térség iránt - mondta a Világgazdaságnak a vezérigazgató.