2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Itthon is egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az önkéntes munka, amely során az emberek adomány helyett ellentételezés nélkül segítenek egy-egy közösségnek. Ehhez nagyban hozzájárul a multinacionális cégek egyre terjedő gyakorlata, miszerint szervezett formában viszik el dolgozóikat ilyenfajta segítségnyújtásra. A külföldön már jól kiépült rendszer azonban nálunk még csak formálódóban van: a szervezetek többsége ugyanis annak ellenére nem készült fel még az önkéntesek fogadására, hogy munkájukra nagy szükségük lenne.

A cégeknek duplán megéri az önkéntes munka

A multinacionális cégeknél egyre népszerűbb, hogy - a külföldi munkahelyi gyakorlat meghonosításával - szervezett formában, menedzsereiket összefogva társadalmi munkát végezzenek. A General Electric vállalatainál például nagy hagyománya van a rendszeres csoportos önkénteskedésnek, a KPMG-nél külön projektcsapat foglalkozik ezzel a tevékenységgel, tavaly pedig a Citibank is csatlakozott a jó példához.

Ilyenkor a cégek a szűkebb környezetükben felajánlják segítségüket egy-egy rászoruló intézménynek, például egy óvodának vagy egy idősek otthonának és rendbeteszik a környezetet.

A hírnévnek is jót tesz

A céges jótékonykodás ugyanakkor nem teljesen önzetlen, mivel a vállalat pr menedzserei ezt általában felhasználják a cég jó hírnevének erősítésére - a társadalmi felelősségvállalást hangoztatva. Ugyanakkor hr-szempontból sem utolsó az így nyerhető pozitív eredmény.

A szellemi munkába belefásult dolgozók felüdülésként élik meg a kétkezi munka kézzelfogható eredményét. Emellett a közös fizikai tevékenység bevett módja az összetartozás erősítésének, azaz a csapatépítésnek. A másokért végzett tevékenység pedig pénzzel nem megvehető lelki töltést is ad, amivel ellensúlyozni lehet a kiégést. Ezzel a dolgozók közvetve empatikusabbak lesznek mások problémái iránt, csökken a fluktuáció és nő a vállalat iránti lojalitásuk.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Iskolákat festettek a Citibank dolgozói
Egyhetes jótékonykodás a Budapest Banknál
Önkéntes fiatalok lepik el az országot
Törődés Napja a Budapest Banknál
Nem mindig PR-fogás a céges jótékonykodás

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!