A cégeknek duplán megéri az önkéntes munka
Ilyenkor a cégek a szűkebb környezetükben felajánlják segítségüket egy-egy rászoruló intézménynek, például egy óvodának vagy egy idősek otthonának és rendbeteszik a környezetet.
A hírnévnek is jót tesz
A céges jótékonykodás ugyanakkor nem teljesen önzetlen, mivel a vállalat pr menedzserei ezt általában felhasználják a cég jó hírnevének erősítésére - a társadalmi felelősségvállalást hangoztatva. Ugyanakkor hr-szempontból sem utolsó az így nyerhető pozitív eredmény.
A szellemi munkába belefásult dolgozók felüdülésként élik meg a kétkezi munka kézzelfogható eredményét. Emellett a közös fizikai tevékenység bevett módja az összetartozás erősítésének, azaz a csapatépítésnek. A másokért végzett tevékenység pedig pénzzel nem megvehető lelki töltést is ad, amivel ellensúlyozni lehet a kiégést. Ezzel a dolgozók közvetve empatikusabbak lesznek mások problémái iránt, csökken a fluktuáció és nő a vállalat iránti lojalitásuk.
Körte Ildikó
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Iskolákat festettek a Citibank dolgozói
Egyhetes jótékonykodás a Budapest Banknál
Önkéntes fiatalok lepik el az országot
Törődés Napja a Budapest Banknál
Nem mindig PR-fogás a céges jótékonykodás