2p

Itthon is egyre nagyobb népszerűségre tesz szert az önkéntes munka, amely során az emberek adomány helyett ellentételezés nélkül segítenek egy-egy közösségnek. Ehhez nagyban hozzájárul a multinacionális cégek egyre terjedő gyakorlata, miszerint szervezett formában viszik el dolgozóikat ilyenfajta segítségnyújtásra. A külföldön már jól kiépült rendszer azonban nálunk még csak formálódóban van: a szervezetek többsége ugyanis annak ellenére nem készült fel még az önkéntesek fogadására, hogy munkájukra nagy szükségük lenne.

A cégeknek duplán megéri az önkéntes munka

A multinacionális cégeknél egyre népszerűbb, hogy - a külföldi munkahelyi gyakorlat meghonosításával - szervezett formában, menedzsereiket összefogva társadalmi munkát végezzenek. A General Electric vállalatainál például nagy hagyománya van a rendszeres csoportos önkénteskedésnek, a KPMG-nél külön projektcsapat foglalkozik ezzel a tevékenységgel, tavaly pedig a Citibank is csatlakozott a jó példához.

Ilyenkor a cégek a szűkebb környezetükben felajánlják segítségüket egy-egy rászoruló intézménynek, például egy óvodának vagy egy idősek otthonának és rendbeteszik a környezetet.

A hírnévnek is jót tesz

A céges jótékonykodás ugyanakkor nem teljesen önzetlen, mivel a vállalat pr menedzserei ezt általában felhasználják a cég jó hírnevének erősítésére - a társadalmi felelősségvállalást hangoztatva. Ugyanakkor hr-szempontból sem utolsó az így nyerhető pozitív eredmény.

A szellemi munkába belefásult dolgozók felüdülésként élik meg a kétkezi munka kézzelfogható eredményét. Emellett a közös fizikai tevékenység bevett módja az összetartozás erősítésének, azaz a csapatépítésnek. A másokért végzett tevékenység pedig pénzzel nem megvehető lelki töltést is ad, amivel ellensúlyozni lehet a kiégést. Ezzel a dolgozók közvetve empatikusabbak lesznek mások problémái iránt, csökken a fluktuáció és nő a vállalat iránti lojalitásuk.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Iskolákat festettek a Citibank dolgozói
Egyhetes jótékonykodás a Budapest Banknál
Önkéntes fiatalok lepik el az országot
Törődés Napja a Budapest Banknál
Nem mindig PR-fogás a céges jótékonykodás

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!