2p

Növelte részesedését az enyhén csökkenő magyar gépjárműpiacon az amerikai General Motors (GM) az első negyedévben, elérve a 16,3 százalékot - tájékoztatta a GM Southeast Europe az MTI-t.

Az eredmény főleg a "volumenmárkák" sikerének köszönhető - ismerteti a közlemény: az Opel a múlt év azonos időszakához viszonyítva 2,5 százalékkal növelte részesedését, elérve az 5 111-es darabszámot. A Chevrolet esetében a növekedés még nagyobb: 20,7 százalékkal több talált gazdára, mint 2007 hasonló időszakában, összesen 2 114 darab, ami 4,7 százalékos piaci részesedésnek felel meg.

Opel személygépkocsiból és terepjáróból 2007-ben 20 149 darab kelt el, 6,3 százalékkal kevesebb, mint 2006-ban, piaci részesedése 11,4 százalék volt. Chevrolet-ből 7 881 darab fogyott, ami csaknem 9 százalékos visszaesés volt, ez 4,5 százalékot jelentett a piacból.

A GM Europe ugyanakkor az idei első negyedévben rekord eredményről, 572 137 eladott autóról számol be. A vállalat piaci részesedése Európában elérte a 9,6 százalékot.

A jelentős lépések között sorolják fel, hogy a Chevrolet Europe első negyedévi értékesítése 30 százalékkal nőtt, piaci részesedése 2,2 százalékra emelkedett. Eközben a GM oroszországi eladásai 78 százalékkal nőttek, ami márkánként eltérő teljesítményt takar: a Chevrolet értékesítése 60 százalékkal nőtt, az Opelé 150-nel, a Saabé 75-tel, a Cadillac és Hummer-eladások pedig 61-gyel.

A Cadillac európai értékesítése 13 százalékkal emelkedett  ugyanezen a piacon a Hummer 59 százalékos növekedést ért el az előző év első negyedévéhez képest.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!