2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarországi internetezők 45 százaléka vásárolt már az interneten, ugyanakkor az - on-line vásárlást ismerő - internethasználók 36 százaléka kockázatosnak tartja azt - közölte az internetes kutatásokkal foglalkozó Gemius Hungary Kft. kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint az internetezők 51 százaléka szeret vásárolni, és 91 százalékuk tisztában is van az online vásárlás lehetőségével.

Az internetes vásárlást már kipróbálók 24 százaléka legalább havonta egyszer él a lehetőséggel, 23 százalékuk, pedig gyakrabban szeretne online vásárolni.

A közlemény szerint a felhasználók akkor vásárolnak szívesebben az interneten, ha kedvezményekkel (16 százalékuk) vagy alacsonyabb árakkal (18 százalékuk) találkoznak.

Az internetezők az online üzleteket előnyben részesítik az aukciókkal szemben, előbbiekben a vásárlók mintegy 92 százaléka költött már pénzt korábban - áll a közleményben.

Az online üzletek legnagyobb előnye az internetezők szerint az időmegtakarítást és a rendelés leadásának tetszőleges ideje.

Ezzel szemben az aukciókon a nehezen fellelhető tárgyakat is könnyebb megtalálni.

Az internetezők leggyakrabban könyveket, CD lemezeket és filmeket vásárolnak, az internetes áruházak ügyfeleinek 61 százaléka, az aukciók vásárlókörének 43 százaléka fizetett ilyen termékekért.

Az előbbi termékkategóriáktól eltekintve teljesen mást keresnek a vásárlók az online boltokban és az aukciós oldalakon.

Az utóbbiakat számítógépes eszközök, ruházat vagy ékszerek esetén részesítik előnyben, azok közül, akik már vásároltak korábban aukción, minden negyedik személy fizetett ilyen termékért az adott oldalon.

Ugyanakkor az internetes áruházak vásárlói vonat-, busz- és repülőjegyeket (33 százalék), valamint mozi- és színházjegyeket vettek jellemzően.

A Gemius Hungary Kft. a lengyelországi székhelyű Gemius S.A. cég magyarországi leányvállalata. A Gemius Hungary Kft. 2005-ben jött létre.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!