
A Sony vetélytársának, a Microsoftnak az új generációs készülékét, az Xbox 360-at egy éve kezdték árusítani az Egyesült Államokban, napjainkra pedig már Ázsiában és Európában is hozzájuthatnak a játékosok. A játékkonzolból szeptember végéig 6 millió darabot adtak el, az év végére a karácsonyi vásárlásoknak köszönhetően ez a szám elérheti a tízmilliót, 2007 közepére pedig már a 13-15 milliót.
A Sony PS3-ból ugyanakkor az eredetileg tervezett négymillió helyett csak kétmilliót tudnak az üzletekbe szállítani a japán és amerikai bevezetés első hónapjaiban a gyártási problémák miatt - derül ki a Financial Times összeállításából. Ugyanakkor a PS3 egy nehezen gyártható eszköz, és kérdéses, hogy sikerül-e a jövő márciusig tervezett hatmillió játékkonzolt elkészítenie a japánoknak.
Nehezíti a Sony helyzetét, hogy a szintén japán Nintendo komoly erőfeszítéseket tesz, hogy növelje részesedését a játékkonzolpiacon. A cég legújabb termékéből a december eleji japán bevezetéskor 400 ezer darab kerül a boltok polcaira, az év végéig világszerte négymillió, míg 2007 márciusáig hatmillió Wii eladásával számolnak.

A Sony harmadik generációs játékkonzoljának hazai megjelenésére az előrejelzések szerint márciusig kell még várni - közölte érdeklődésünkre Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere. Az új generációs játékgépek közül az Xbox 360 került elsőként a hazai üzletekbe a hónap elején, és várhatóan december elején jelenik meg a Nintendo Wii a Media Markt boltjaiban. A japán cég játékkonzoljának ára a három új generációs termék közül a legolcsóbb lesz.
A Microsoft terméke két változatban kapható itthon, az alapmodellhez már 100 ezer forint alatt hozzá lehet jutni, míg a prémium modell 120 ezer forint körüli áron kapható. Az Xbox 360 várhatóan a karácsony egyik slágerterméke lesz a szórakoztatóelektronikai eszközök közül a hazai üzletekben - áll a Világgazdaság cikkében.