3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar internet-használók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón. Legtöbben könyvet vettek, majd a számítógépes hardver következik, a ruházati cikk, továbbá a szórakoztató elektronikai eszköz. A Nielsen piackutató vállalat 48 ország internetezői körében végzett kutatása megállapítja: a magyarok vásárlási hajlandósága a neten megfelel a 86 százalékos nemzetközi átlagnak.

A magyarok online vásárlásainak összetétele különbözik a többi országétól. Európában ugyanis a legtöbbek által vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video/DVD/számítógépes játék termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Nálunk különösen utóbbinál nagy a lemaradás: Amíg ugyanis az európai megkérdezettek 26 százaléka vett a felmérést megelőző három hónap során repülőjegyet vagy foglalt helyet, addig a magyarok mindössze 11 százaléka. Ennél csak a csehek aránya kisebb.

Szembetűnik a különbség a hanghordozóknál is. A kontinensen a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" a neten, az utóbbi három hónap során, Magyarországon csak nyolc százalék.

A magyar online vásárlók a nemzetközi trendektől eltérően tájékozódnak. Nálunk legtöbben, tíz honfitársunk közül négyen valamelyik keresővel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Második leggyakoribb beszerzési forrásuk a megszokott oldaluk. Harmadik legelterjedtebb információs forrás az ismerősök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés.

Ezzel szemben világszerte az internetezők többsége az általa ismert honlapokat részesíti előnyben. Második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a szörfölgetés a világhálón, és csak harmadik valamelyik kereső program. Negyedik pedig egy valahol látott kedvező ajánlat, áll a társaság közleményében.

"Az internet, mint vásárlási eszköz többé már nem csupán piaci résekre korlátozódó technológia, hanem tömegkommunikációs eszköz, és egyben teljes mértékben modern életünk részévé vált" – állapítja meg a felmérés eredményeivel kapcsolatban Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója. "Szinte az élet egyetlen vonatkozását sem hagyja érintetlenül az új médium. Ahogyan életünk egyre sokrétűbb és bonyolultabb lesz, nem meglepő, hogy a fogyasztók az internet utolérhetetlen kényelméhez fordulnak, ha valamilyen terméket keresnek, vagy meg szeretnének venni."

A kutatás egyik legfontosabb eredménye Szalókyné Tóth Judit szerint, hogy rámutat arra, mekkora üzleti lehetőséget jelent az egyes vásárlói site-ok számára a több tízmillió potenciális vásárló.  Amennyiben idejekorán elérik az új vásárlókat, és ők első vásárlásuk során pozitív élménnyel gazdagodnak, várhatóan visszatérnek, és újra költeni fognak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!