A magyarok online vásárlásainak összetétele különbözik a többi országétól. Európában ugyanis a legtöbbek által vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video/DVD/számítógépes játék termékcsoport, negyedik pedig a repülőjegy. Nálunk különösen utóbbinál nagy a lemaradás: Amíg ugyanis az európai megkérdezettek 26 százaléka vett a felmérést megelőző három hónap során repülőjegyet vagy foglalt helyet, addig a magyarok mindössze 11 százaléka. Ennél csak a csehek aránya kisebb.
Szembetűnik a különbség a hanghordozóknál is. A kontinensen a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" a neten, az utóbbi három hónap során, Magyarországon csak nyolc százalék.
A magyar online vásárlók a nemzetközi trendektől eltérően tájékozódnak. Nálunk legtöbben, tíz honfitársunk közül négyen valamelyik keresővel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Második leggyakoribb beszerzési forrásuk a megszokott oldaluk. Harmadik legelterjedtebb információs forrás az ismerősök, családtagok tanácsa, negyedik pedig a weben talált ajánlás vagy hirdetés.
Ezzel szemben világszerte az internetezők többsége az általa ismert honlapokat részesíti előnyben. Második legelterjedtebb út az online vásárláshoz a szörfölgetés a világhálón, és csak harmadik valamelyik kereső program. Negyedik pedig egy valahol látott kedvező ajánlat, áll a társaság közleményében.
"Az internet, mint vásárlási eszköz többé már nem csupán piaci résekre korlátozódó technológia, hanem tömegkommunikációs eszköz, és egyben teljes mértékben modern életünk részévé vált" – állapítja meg a felmérés eredményeivel kapcsolatban Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója. "Szinte az élet egyetlen vonatkozását sem hagyja érintetlenül az új médium. Ahogyan életünk egyre sokrétűbb és bonyolultabb lesz, nem meglepő, hogy a fogyasztók az internet utolérhetetlen kényelméhez fordulnak, ha valamilyen terméket keresnek, vagy meg szeretnének venni."
A kutatás egyik legfontosabb eredménye Szalókyné Tóth Judit szerint, hogy rámutat arra, mekkora üzleti lehetőséget jelent az egyes vásárlói site-ok számára a több tízmillió potenciális vásárló. Amennyiben idejekorán elérik az új vásárlókat, és ők első vásárlásuk során pozitív élménnyel gazdagodnak, várhatóan visszatérnek, és újra költeni fognak.