3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egykoron Gábor Zsazsa reklámozta a sokak által nagyanyáink krémjeként ismert Helia-D-t. A márka ma is ott virít a drogériák polcain, nappali krémje pedig évek óta piacvezető, mesélte el Kiss Zoltán, a Helia-D ügyvezető igazgatója az mfor.hu-nak adott interjúban.

Marketing nélkül is talpon lehet maradni

- Két éve egy magyar befektetőkből álló konzorcium vásárolta meg az Unilevertől a Helia-D-t. Miért döntöttek úgy, hogy átveszik a vállalatot? Talán nem sikerült az Unilevernek beváltania a márkához fűzött reményeit?

- Az Unilevernek valószínűleg nem is volt szándéka a márka újjáélesztése. Amennyire tisztában vagyok az akkori helyzettel, piaci részt vásárolt a cég. Nemzetközi döntés születhetett arról, hogy nem a "lokális", hanem a nemzetközi brandeket kell erősíteni. Ennek köszönhetően 2004 nyarán több márkától vált meg a társaság, amelyek között a vegyi árutól kezdve sok minden szerepelt, többek közt a Helia-D is. Egy szakmai befektető felfigyelt a brandre, később pedig további befektetőkkel bővült a kör.

- Mennyire vannak tisztában azzal, hogyan produkált a márka az Unilever irányítása alatt?

- Volt egy olyan termékkör, amit vásárolt a célcsoport, a piaci részesedés pedig stagnált annak ellenére, hogy a termékek semmilyen támogatást sem kaptak. Néhány cikket pedig fokozatosan leépítettek, kicseréltek. Így nem tudhatjuk, mire lett volna képes a márka megfelelő piaci támogatás mellett. Az Unilever utolsó 2 évére mindössze 4 termék maradt: a nappali arckrémek különböző bőrtípusokra.

- Ilyen hendikepp mellett hogyan láttak munkához?

- Az első időszak kutatásokkal telt, illetve a termékeket kellett ismét eljuttatni a bolthálózatokba. Akadt olyan üzlet, amely nyitott volt a kapcsolatra és várták, hogy megjelenjünk a piacon. Ezt főként annak köszönhettük, hogy a Helia-D-nek erős vásárlóbázisa van, s a maga kategóriájában - a nappali arckrémek között - piacvezető.

- Mennyiben sikerült a márka újjáélesztése az utóbbi két évben?

- Köszönhetően a váltásnak és az erősebb fókuszálásnak, a termék megőrizte piacvezető pozícióját, sőt az eladás növekedett. A kutatások során vizsgáltuk a vásárlókört, illetve azt, hogy mivel lehetne új vevőket szereznünk, melyek azok a stílusjegyek, amikkel a márkát azonosítják, és melyektől tudna megválni a közönség. Az eredmények függvényében elkezdődött a termék és a csomagolás fejlesztése. 2005 végén bevezettük az új készítményeket, s részben ennek köszönhetően a második féléves eredmény több mint a duplája volt az első félévinek. A mostani első negyedév pedig több mint kétszerese a tavalyi első negyedévnek.

- Mivel számos világmárka is betört az utóbbi években a hazai piacra, így kevesen lehetnek tisztában azzal, hogy a Helia-D még mindig piacvezető a nappali arckrémek között. Ennyire "halk" lenne a márka hangja?

- Mivel a nemzetközi brandek jóval szélesebb választékkal vannak jelen a hazai polcokon és az anyagi lehetőségeik is sokkal jobbak, így azok a vezető márkák, amennyiben az összforgalmat tekintjük. Más képet kapnánk, ha mindenki akkora termékskálával lenne jelen, mint a Helia-D, s azt vizsgálnánk, mire képes önmagában egy termék.

- Ilyen anyagi keretek között hogyan tudják felvenni a kesztyűt a nagy világmárkákkal?

- A hipermarketekkel és a két drogériahálózattal nagyon jó a kapcsolatunk, közös akciókat, kampányokat szervezünk. Az egyik keretében bizonyos termékek vásárlása esetén 10-10 forinttal támogatunk különböző alapítványokat, a lánccal közösen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!