3p

Egykoron Gábor Zsazsa reklámozta a sokak által nagyanyáink krémjeként ismert Helia-D-t. A márka ma is ott virít a drogériák polcain, nappali krémje pedig évek óta piacvezető, mesélte el Kiss Zoltán, a Helia-D ügyvezető igazgatója az mfor.hu-nak adott interjúban.

Marketing nélkül is talpon lehet maradni

- Két éve egy magyar befektetőkből álló konzorcium vásárolta meg az Unilevertől a Helia-D-t. Miért döntöttek úgy, hogy átveszik a vállalatot? Talán nem sikerült az Unilevernek beváltania a márkához fűzött reményeit?

- Az Unilevernek valószínűleg nem is volt szándéka a márka újjáélesztése. Amennyire tisztában vagyok az akkori helyzettel, piaci részt vásárolt a cég. Nemzetközi döntés születhetett arról, hogy nem a "lokális", hanem a nemzetközi brandeket kell erősíteni. Ennek köszönhetően 2004 nyarán több márkától vált meg a társaság, amelyek között a vegyi árutól kezdve sok minden szerepelt, többek közt a Helia-D is. Egy szakmai befektető felfigyelt a brandre, később pedig további befektetőkkel bővült a kör.

- Mennyire vannak tisztában azzal, hogyan produkált a márka az Unilever irányítása alatt?

- Volt egy olyan termékkör, amit vásárolt a célcsoport, a piaci részesedés pedig stagnált annak ellenére, hogy a termékek semmilyen támogatást sem kaptak. Néhány cikket pedig fokozatosan leépítettek, kicseréltek. Így nem tudhatjuk, mire lett volna képes a márka megfelelő piaci támogatás mellett. Az Unilever utolsó 2 évére mindössze 4 termék maradt: a nappali arckrémek különböző bőrtípusokra.

- Ilyen hendikepp mellett hogyan láttak munkához?

- Az első időszak kutatásokkal telt, illetve a termékeket kellett ismét eljuttatni a bolthálózatokba. Akadt olyan üzlet, amely nyitott volt a kapcsolatra és várták, hogy megjelenjünk a piacon. Ezt főként annak köszönhettük, hogy a Helia-D-nek erős vásárlóbázisa van, s a maga kategóriájában - a nappali arckrémek között - piacvezető.

- Mennyiben sikerült a márka újjáélesztése az utóbbi két évben?

- Köszönhetően a váltásnak és az erősebb fókuszálásnak, a termék megőrizte piacvezető pozícióját, sőt az eladás növekedett. A kutatások során vizsgáltuk a vásárlókört, illetve azt, hogy mivel lehetne új vevőket szereznünk, melyek azok a stílusjegyek, amikkel a márkát azonosítják, és melyektől tudna megválni a közönség. Az eredmények függvényében elkezdődött a termék és a csomagolás fejlesztése. 2005 végén bevezettük az új készítményeket, s részben ennek köszönhetően a második féléves eredmény több mint a duplája volt az első félévinek. A mostani első negyedév pedig több mint kétszerese a tavalyi első negyedévnek.

- Mivel számos világmárka is betört az utóbbi években a hazai piacra, így kevesen lehetnek tisztában azzal, hogy a Helia-D még mindig piacvezető a nappali arckrémek között. Ennyire "halk" lenne a márka hangja?

- Mivel a nemzetközi brandek jóval szélesebb választékkal vannak jelen a hazai polcokon és az anyagi lehetőségeik is sokkal jobbak, így azok a vezető márkák, amennyiben az összforgalmat tekintjük. Más képet kapnánk, ha mindenki akkora termékskálával lenne jelen, mint a Helia-D, s azt vizsgálnánk, mire képes önmagában egy termék.

- Ilyen anyagi keretek között hogyan tudják felvenni a kesztyűt a nagy világmárkákkal?

- A hipermarketekkel és a két drogériahálózattal nagyon jó a kapcsolatunk, közös akciókat, kampányokat szervezünk. Az egyik keretében bizonyos termékek vásárlása esetén 10-10 forinttal támogatunk különböző alapítványokat, a lánccal közösen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!