Ha ragaszkodik bevált gyógyszeréhez, kérje azt orvosától! A törvény szerint a választás joga az öné! - ezek a mondatok szerepelnek az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete (IGYE) és a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetsége által készített hirdetésekben. A napokban indított kommunikációs kampánnyal a gyártók az Egészségügyi Minisztérium hirdetései nyomán kialakult félreértéseket akarják tisztázni.
Nem ellenpropagandáról, hanem értelmező hirdetésről van szó - közölte Székely Krisztina, az IGYE elnöke, aki szerint tarthatatlan állapotok alakultak ki a magyarországi gyógyszerpiacon. A szaktárca Gyógyuljon olcsóbban! címet viselő kampányának üzenetét, miszerint lehetőség van az azonos hatóanyagú, de olcsóbb készítmények választására, a betegek többsége félreértette. Sokan úgy értelmezték a minisztérium hirdetését, hogy ezentúl muszáj a legolcsóbb gyógyszert felíratni, különben az orvost megbüntetik.
Nemcsak a lakosság, maga a szakma is elbizonytalanodott az egészségügyi kabinet kommunikációját figyelve. Székely szerint sok háziorvos is félreértette a kampányt, és magára nézve kötelezőnek tekintette a generikumok rendelésére való felhívást.
Az árérzékeny gyógyszerfogyasztási szokások kialakulásától a szaktárca 25-30 milliárd forintos éves megtakarítást remél, ami betegenként átlagosan hatezer forintos takarékoskodást jelent. A gyógyszergyártók "helyreigazító kampánya" március 22-étől látható. Az akció költségeiről Székely annyit mondott: nagyságrendileg hasonló a minisztériuméhoz, írja a Napi Gazdaság.