3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) február 25-én nulla órától folytatja a február 1-jén megkezdett, és azóta többször is felfüggesztett határozatlan idejű vasutassztrájkot - jelentette be Gaskó István, a VDSZSZ elnöke vasárnap sajtótájékoztatón. A MÁV figyelmeztetett: a vonatok közlekedése hétfő hajnaltól ismét kiszámíthatatlan lesz.

Gaskóék újrakezdik (MTI)

A szakszervezet elnöke emlékeztetett arra, hogy a közvetítő bevonásával is eredménytelenül zárultak eddig az egyeztetések, a munkáltató álláspontja továbbra is változatlan.

A szakszervezet továbbra is azt követeli, hogy a vasutasok kapjanak személyenként nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. Továbbá 10 százalék többlet-bérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalói számára.

Gaskó István emlékeztetett arra, hogy a szakszervezetnek a még elégséges szolgáltatásról az 1995. évi sztrájk idején sikerült megállapodást kötnie, ami akkor naponta 450 járat kiszámítható közlekedtetését tette lehetővé. Szerinte ha most nem sikerül megállapodni erről, akkor káosz lesz a vasúti személyszállításban.

Hozzátette: a sztrájk folytatásával követeléseiknek kívánnak nyomatékot adni. A MÁV a tárgyalásokon továbbra is a nincs alku álláspontot képviseli. Szerinte a vasúttársaság vezetésén politikai nyomás van, a szakszervezet kompromisszumos javaslatai ellenére egyetlen egyszer sem változtatott álláspontján, holott a követeléseknek meglenne az anyagi fedezetük.

A szakszervezet szerint a kiszervezett társaságoknál a 10 százalék többlet bérfejlesztés előzetes kompenzáció lenne azért, mert a korábbinál rosszabb helyzetbe kerülnek a munkavállalók a munkaerőpiacon, illetve az új vállalatnál.

A VDSZSZ elnöke megismételte korábbi kijelentését, amely szerint 2005-ben az akkori gazdasági és közlekedési miniszter, Kóka János meghívására tartott megbeszélésen ígéretet kaptak arra: ha a munkavállalók együttműködnek a MÁV átalakításában, illetve a MÁV Cargo privatizációjában, akkor legfeljebb 15 százalék erejéig tulajdonszerzésre kapnak lehetőséget. Mivel a MÁV Cargo privatizációs bevétele várakozáson felül alakult, ezért a dolgozókat is megilleti egyfajta sikerdíj, idézte Gaskó Istvánt az MTI.

A VDSZSZ-sztrájk miatt a vonatok közlekedése hétfőtől kiszámíthatatlan lesz, kényszerű késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani, tudatta lapunkkal közleményben a MÁV.

Mint ismert, a VDSZSZ először február elsején hirdetett sztrájkot, amit aznap délben felfüggesztett, február negyedikén újrakezdett, február 7-én délben pedig ismét megszakított. Ezek után kilátásba helyezte, hogy amennyiben a MÁV nem változtat álláspontján, akkor legkésőbb február 15-én folytatja az akciót. Ezt a fenyegetését azonban nem váltotta be - annak ellenére, hogy a vasúttársaság továbbra sem engedett.
 
Február 15-től végül Herczog László, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat közvetítőjének részvételével folytatódtak ez egyeztetések. A VDSZSZ ekkor vállalta, hogy öt napig biztosan nem hirdet sztrájkot. A sztrájkmoratórium kedden lejárt, ám a szakszervezet akkor még függőben hagyta a munkabeszüntetés folytatásának kérdését. 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!