A szakszervezet elnöke emlékeztetett arra, hogy a közvetítő bevonásával is eredménytelenül zárultak eddig az egyeztetések, a munkáltató álláspontja továbbra is változatlan.
A szakszervezet továbbra is azt követeli, hogy a vasutasok kapjanak személyenként nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. Továbbá 10 százalék többlet-bérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalói számára.
Gaskó István emlékeztetett arra, hogy a szakszervezetnek a még elégséges szolgáltatásról az 1995. évi sztrájk idején sikerült megállapodást kötnie, ami akkor naponta 450 járat kiszámítható közlekedtetését tette lehetővé. Szerinte ha most nem sikerül megállapodni erről, akkor káosz lesz a vasúti személyszállításban.
Hozzátette: a sztrájk folytatásával követeléseiknek kívánnak nyomatékot adni. A MÁV a tárgyalásokon továbbra is a nincs alku álláspontot képviseli. Szerinte a vasúttársaság vezetésén politikai nyomás van, a szakszervezet kompromisszumos javaslatai ellenére egyetlen egyszer sem változtatott álláspontján, holott a követeléseknek meglenne az anyagi fedezetük.
A szakszervezet szerint a kiszervezett társaságoknál a 10 százalék többlet bérfejlesztés előzetes kompenzáció lenne azért, mert a korábbinál rosszabb helyzetbe kerülnek a munkavállalók a munkaerőpiacon, illetve az új vállalatnál.
A VDSZSZ elnöke megismételte korábbi kijelentését, amely szerint 2005-ben az akkori gazdasági és közlekedési miniszter, Kóka János meghívására tartott megbeszélésen ígéretet kaptak arra: ha a munkavállalók együttműködnek a MÁV átalakításában, illetve a MÁV Cargo privatizációjában, akkor legfeljebb 15 százalék erejéig tulajdonszerzésre kapnak lehetőséget. Mivel a MÁV Cargo privatizációs bevétele várakozáson felül alakult, ezért a dolgozókat is megilleti egyfajta sikerdíj, idézte Gaskó Istvánt az MTI.
A VDSZSZ-sztrájk miatt a vonatok közlekedése hétfőtől kiszámíthatatlan lesz, kényszerű késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani, tudatta lapunkkal közleményben a MÁV.
Mint ismert, a VDSZSZ először február elsején hirdetett sztrájkot, amit aznap délben felfüggesztett, február negyedikén újrakezdett, február 7-én délben pedig ismét megszakított. Ezek után kilátásba helyezte, hogy amennyiben a MÁV nem változtat álláspontján, akkor legkésőbb február 15-én folytatja az akciót. Ezt a fenyegetését azonban nem váltotta be - annak ellenére, hogy a vasúttársaság továbbra sem engedett.
Február 15-től végül Herczog László, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat közvetítőjének részvételével folytatódtak ez egyeztetések. A VDSZSZ ekkor vállalta, hogy öt napig biztosan nem hirdet sztrájkot. A sztrájkmoratórium kedden lejárt, ám a szakszervezet akkor még függőben hagyta a munkabeszüntetés folytatásának kérdését.
Menedzsment Fórum