Arról, hogy a sztrájk ténylegesen hány órakor kezdődjön, vasárnap dönt a testület. "A térben és időben is gördülő sztrájk térben valószínűleg országos, időben pedig egyelőre határozatlan idejű lesz" - mondta a szakszervezeti vezető.
Gaskó István hangsúlyozta: a szakszervezet arra kéri a helyi önkormányzatokat és a civil szervezeteket, hogy hétfő 10 órára szervezzenek demonstrációkat a vasútállomások épületei elé - ezzel is tiltakozva a kormány tervezett intézkedési ellen a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatban. A demonstráció és a sztrájk célja, hogy megmeneküljön a magyar vasút, mivel "ha most nem állítják le a vasútközlekedést, akkor valószínűleg a kormány állítja azt le örökre".
A VDSZSZ elnöke rámutatott: a kormány jövőre országosan mindössze háromezer kilométeren kívánja megrendelni a vasúti személyszállítást, így az intézkedésnek nem csak a mellékvonalak, hanem a fővonalak is áldozatul esnek, ami ellehetetleníti a vidéken élőket. Mindezért a vasutasok ezrein kívül további tízezrek válhatnak munkanélkülivé, ha képtelenek lesznek eljutni munkahelyeikre.
A szakszervezet és a MÁV közötti pénteki tárgyalásokkal kapcsolatban hangsúlyozta: a munkáltató nem fogadta el az idén április 30-án aláírt egyezséget az elégséges szolgáltatásokról annak ellenére, hogy a VDSZSZ erre hajlandó lett volna. Gaskó István úgy vélte, a munkáltató a szakszervezetre akarja hárítani a felelősséget a hétfőn kezdődő sztrájk miatti káoszért, pedig azért csak a MÁV felel. Kérdésre válaszolva a VDSZSZ elnöke elmondta, hétfőn 10 órakor várhatóan már folyamatban lesz a gördülő sztrájk, így arra lehet következtetni, hogy az már korábban, a hajnali órákban elkezdődhet.
MTI/Menedzsment Fórum